Gå til innhold

Nordlendinga, hvor mange er vi?

Zappza

Anbefalte innlegg

Den går allerede fra Fauske og ut til Bodø. Men det er enklere å legge banen videre nordover fra Fauske enn fra Bodø. Det samme gjelder forsåvidt Tromsø. Banen bør ha en avstikker til Tromsø, men banen videre nordødtover bør ha et knutepunkt med avstikkeren litt lengre inn i landet. F.eks ved nordkjosbotn. På samme måte bør det være en avstikker ut til Harstad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fauske er jo synonymt med Nordland. Vi er jo det nordnorskeste av det nordnorske.

7241385[/snapback]

*knis*

7241430[/snapback]

Fauske er så ueksotisk at det blir eksotisk.

EDIT: Men vi er ekte Nordlendinger, det kan dere aldri ta fra oss!

7241475[/snapback]

Fauske har i det minste sjarm. Det er mer enn man kan si om Bodø.

Lenke til kommentar

Riiiight.

Fauske er ikke annet enn et kryss med noen hus rundt omkring. At plassen har bystatus er jo bare latterlig. Men må være enig i at Bodø heller ikke har så mye sjarm...den har vel blåst vekk :p

I det hele tatt forstår jeg ikke folk som må holde sin plass hellig og forsvare den bare fordi de bor der. Det finnes ørtogfjørti andre plasser i verden.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
I det hele tatt forstår jeg ikke folk som må holde sin plass hellig og forsvare den bare fordi de bor der. Det finnes ørtogfjørti andre plasser i verden.

7287269[/snapback]

Patriotisme kalles det.

Akkurat det samme som at du er stolt av å være norsk :)

At du ikke skjønner det, skjønner ikke jeg at du ikke skjønner

:hmm:

Lenke til kommentar

Er jeg det? Vi er bare 4.5 mill individer som kaller oss nordmenn, det er ikke engang 1 ‰ av verdens befolkning. Navlebeskuende, sky og med pekefingre i hytt og pine. Some proudness, i'll say.

Hmm dette ble kanskje litt off topic... oh well :cool:

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Fauske er jo synonymt med Nordland. Vi er jo det nordnorskeste av det nordnorske.

7241385[/snapback]

*knis*

7241430[/snapback]

Fauske er så ueksotisk at det blir eksotisk.

EDIT: Men vi er ekte Nordlendinger, det kan dere aldri ta fra oss!

7241475[/snapback]

Fauske har i det minste sjarm. Det er mer enn man kan si om Bodø.

7286562[/snapback]

Jeg elsker bodø, men maken til stygg by er det få av(Fauske er en like stygg "by"). Verken Bodø eller Fauske har mye sjarm... Det er jo bare to store byggefelt.

Lenke til kommentar

7287269[/snapback]

Patriotisme kalles det.

At du ikke skjønner det, skjønner ikke jeg at du ikke skjønner :hmm:

7287370[/snapback]

Jeg er enig med WarpX. Patriotisme kan vel gjerne kalles for arroganse også. Arroganse for at andre plasser kan være like bra eller bedre. En plass er ikke bra fordi man selv bor der, men fordi den har ymse kvaliteter. F.eks at det er flott utsikt, godt klima, god infrastruktur, gode jobber og godt miljø. Selvfølgelig sammenlignet med en annen plass. Hvis en plass har mange gode kvaliteter så er den bra, har den det ikke så er den dårlig, uavhengig av om man selv bor der eller ikke.

Man kan tenke på noe positivt ved Norge og være stolt av å være Norsk, eller man kan tenke på noe negativt om Norge og skamme seg over å være Norsk. Norge har på ingen måte kun gode kvaliteter, og på ingen måte kun dårlige. Å velge å se bort fra de dårlige er arroganse.

Lenke til kommentar
Er jeg det? Vi er bare 4.5 mill individer som kaller oss nordmenn, det er ikke engang 1 ‰ av verdens befolkning. Navlebeskuende, sky og med pekefingre i hytt og pine. Some proudness, i'll say.

Hmm dette ble kanskje litt off topic... oh well  :cool:

7287662[/snapback]

Vel, jeg er stolt, og mulighens litt arrogant av å være norsk. Jeg synes det er et flott land og bo i, akkurat som jeg synes at hjemplassen min er en flott plass. Men den har sine minuser og plusser som alt annet ;)
Lenke til kommentar
Riiiight.

Fauske er ikke annet enn et kryss med noen hus rundt omkring. At plassen har bystatus er jo bare latterlig. Men må være enig i at Bodø heller ikke har så mye sjarm...den har vel blåst vekk :p

7287269[/snapback]

Jeg har aldri bodd i hverken Fauske eller Bodø, men besøkt begge steder. I fjor kjørte jeg langtur fra Oslo til Bø i Vesterålen for å levere ny'bilen til søster, og da hadde jeg gleden av å stoppe for middagsrast på Fauske Hotell. Søtt lite sted med lav trehusbebyggelse, og en nydelig utsikt med solnedgang var ting jeg gledet meg over. Så er det et par stygge 70-tallsbygg på kaia, men det gjelder hvert eneste større tettsted i Nordnorge. Så absolutt "sjarmigt", ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...