Invert Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Hei skulle bare legge inn et tips om programmet i winxp som kalles systemgjenopretting... Jeg brukte partition magic og omformaterte disken programmet begynte å henge mitt i og så hang windows så jeg måtte resette... Så sleit jeg lenge siden over 40gb med viktige filer var borte... Da kom jeg på systemgjenopretting og fikk rettet opp alt partition magic hadde gjort... I ettertid fant jeg ut at jeg hadde glemt å kjøre defragmentering før jeg resiza partisjonen min... Håper jeg hjelper noen andre med glemt backup... Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 defragmentering før rezize det har jeg aldri gjort. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Må man det da?? Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Tror ikke det nei Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Det der skjønte jeg ikke helt... Reddet liksom "system gjennopretning" 40GB med data? Det går jo ikke med mindre den har tatt backup av alle de 40GB. og hvorfor kommer defragmantering inn i bildet her? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Invert Kan du forklare litt bedre, Var litt vaskelig å forstå hva du mener?? Hadde du backup av 40gb disken din. Lenke til kommentar
Invert Skrevet 13. september 2002 Forfatter Del Skrevet 13. september 2002 1. Defragmentering kommer inn i bilde da all data ligger spredt på disken helt til man samler den med defragmentering. 2. Partition magic anbefaler vist defragmentering og scandisk av harddisk før man begynner rezize. 3.Filene mine var på disken men windows fant ikke stasjonen, så jeg gikk inn i PM og fikset bokstav til partisjonen.Mem det funket ikke å gå inn på disken. 4.Jeg tok "system restore" og da fikk xp tilbakestilt all endring av partisjons endringene mine. Alt greit da? Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Jada, alt greit. Du fikk det bare til å høres så usannsynlig ut at system restore klarte å finne igjen 40GB med tapt data. Det den egentlig gjorde var jo bare å finne igjen stasjonen. Og det er jo poenget med system restore. Det er jo ikke en databackup-utility. Det er en systemsetting-utility. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Invert Ikke ta det så alvorlig, Tanken din var fine, Mens praksisen var litt feil, Men det er sånt du lærer av. Oppmed humøret og stå på. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 System Recovery har reddet meg EN gang. Nå slår jeg det alltid av. Det tar pissmye plass. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Quote: Rafael skrev (2002-09-14 05:11):System Recovery har reddet meg EN gang. Nå slår jeg det alltid av. Det tar pissmye plass. Nei da det gjør det ikke, Og hva er mye plass i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå