miXer Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 I min volvo 460 95' kan jeg vippe rattet bittelitt opp å ned. Skal det være sånn? Hvis ikke, noen som vet hva feilen kan være? Og er det enkelt å fikse? Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Mener du at løfte ratte opp og ned? Er jo høydejustering på rattet, men når du ikke har trekt i spaken under rattet tror jeg ikke du skal kunne bevege det noe i høyden. Kan i hvertfall ikke det i min. Lenke til kommentar
underground Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Den har jo justering av rattet i høyden hvis det er det du mener. Skal være en spak til og løsne rattet så slipper du den når du har fått rattet i den stillinga du vil ha. Mulig det er noe galt med denne mekanismen om rattet er løst. Var hvertfall høydejustering på den jeg kjørte mye for et par 3 år siden. Det var en 95 modell 460 1.8i EDIT: litt sein. Veldig god bil å kjøre er det hvertfall. Endret 23. januar 2006 av underground Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 er høydejustering på alle 400 modellene. Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Høydejustering på min også.. Men rattet skal ikke være "løst" selv om.. Kanskje det er noe som er slitt en eller annen plass? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Slingring å slingring. Hvis jeg tar tak nederst på rattet, så kan jeg på en måte vippe det bitte bittelitt mot meg. Samme gjelder når jeg tar øverst på rattet, kan ta det bitte bittelitt mot instrumentpanelet! Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 kan være skruen som holder selve rattet som er løs. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Slingring å slingring. Hvis jeg tar tak nederst på rattet, så kan jeg på en måte vippe det bitte bittelitt mot meg. Samme gjelder når jeg tar øverst på rattet, kan ta det bitte bittelitt mot instrumentpanelet! 5487598[/snapback] "Bitte bittelitt" høres nokså normalt ut spør du meg. Værre om det er slark i venderetningen. (venstre/høyre). T'Weed Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 er ikke normalt med pitte litt slingring i lengde retningen en gang. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 hvor sitter denne skruen hen, så kan jeg sjekke om den er løs! Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 er ikke normalt med pitte litt slingring i lengde retningen en gang. 5488633[/snapback] Jo. Kalles dødgang, og skal ikke overstige x antall millimeter, avhengig av biltype. Mixer: Du kan antagelig komme til mutteren som fester rattet til rattstangen ved å vippe av, eller på annen måte løsne midtstykket på rattet ditt. T'Weed Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Nei, det er ikke normalt med dødgang i lengderetninge på rattet. Er sikkert noen normer for hvor stor slakk det kan være i leddet på rattstammen, men man skal ikke merke dette uansett. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Nei, det er ikke normalt med dødgang i lengderetninge på rattet.Er sikkert noen normer for hvor stor slakk det kan være i leddet på rattstammen, men man skal ikke merke dette uansett. 5489165[/snapback] Sikker på at vi snakker om samme sak nå? Når du vrir rattet til den ene eller den andre siden vil det være et minimum av dødgang før ting begynner å skje. Noe annet ville ha vært merkelig og ubehagelig å kjøre med. T'Weed Lenke til kommentar
miXer Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Nei, det er ikke normalt med dødgang i lengderetninge på rattet.Er sikkert noen normer for hvor stor slakk det kan være i leddet på rattstammen, men man skal ikke merke dette uansett. 5489165[/snapback] Sikker på at vi snakker om samme sak nå? Når du vrir rattet til den ene eller den andre siden vil det være et minimum av dødgang før ting begynner å skje. Noe annet ville ha vært merkelig og ubehagelig å kjøre med. T'Weed 5489204[/snapback] Det er ikke det at det er dødgang i rattet når jeg svinger. Det er jo normalt. Men det er det at når jeg tar nederst på rattet så kan jeg dra det bittelitt mot meg. Snakker om mot meg, ikke mot en av sidene på bilen. Endret 24. januar 2006 av miXer Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Det er ikke det at det er dødgang i rattet når jeg svinger. Det er jo normalt. Men det er det at når jeg tar nederst på rattet så kan jeg dra det bittelitt mot meg. Snakker om mot meg, ikke mot en av sidene på bilen. 5489408[/snapback] Ja, skjønte det. Og som sagt, jeg mener vel at bittelitt slark her må betegnes som normalt. Sammenlignet feks med massiv slarkolainen ved svinging. Som verken er normalt eller særlig bra. Du får nesten se om du får sjekka at selve rattet sitter godt fast, både i senter og i høydejusteringen (hvis du har det) T'Weed Lenke til kommentar
underground Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hvor langt sånn ca kan du dra rattet mot deg? Har kjørt en sånn bil ganske mye (ca 20000 km) på ett år og har ikke merka at jeg kunne dra rattet mot meg. Er det snakk om 1 cm så er det noe galt. 0,5 til 1 mm vil jeg tro kan forekomme. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 det er ikke snakk om så mye greiene, men kan røre bittelitt på det! skal sjekke ikveld! Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Nei, det er ikke normalt med dødgang i lengderetninge på rattet.Er sikkert noen normer for hvor stor slakk det kan være i leddet på rattstammen, men man skal ikke merke dette uansett. 5489165[/snapback] Sikker på at vi snakker om samme sak nå? Når du vrir rattet til den ene eller den andre siden vil det være et minimum av dødgang før ting begynner å skje. Noe annet ville ha vært merkelig og ubehagelig å kjøre med. T'Weed 5489204[/snapback] Som du sikkert la merke til så skrev jeg lengderetningen. Og det er trossalt bare en retning, mot deg eller fra deg. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Som du sikkert la merke til så skrev jeg lengderetningen.Og det er trossalt bare en retning, mot deg eller fra deg. 5489869[/snapback] Det har du jo selvsagt helt rett i. Jeg forsto det sånn at du argumenterte mot dødgang i venderetning (fra side til side) T'Weed Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 nei nei:p da er det avklart iallefall.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå