Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får kontakt med nettverk, men ikke internett

Anbefalte innlegg

Hallo!

Håper noen kan hjelpe meg med som etter hvert er blitt et stort problem, nemlig å komme på nett! Det hele startet ved at jeg kom tilbake fra juleferie og oppdaget at jeg hadde "no or limited connectivity". Med andre ord får jeg tilkoblet meg til nettverktet, med relativt god kontakt, men ikke til internett. Jeg er tilknyttet et trådløst nettverk som eies av husvert. Vi har en 10-sifret WEP kode. Han har ingen problemer med å koble seg til routeren. Han har ikke byttet koden.

Dette har jeg allerede prøvd:

1. Bedt huseier om å restarte router.

2. reinstallert nettverkkort.

2. byttet til nytt nettverkkort.

3. Satt inn ekstra USB porter, i tilfelle det var denne det var noe galt med.

4. Jeg prøvde å kjøre cmd.exe for å fornye min ip, da jeg fikk beskjed fra nettverket at dette ikke gikk for meg. Da fikk jeg beskjed om at "an error occured while renewing interface Wireless nettwork connection 19: An operation was attempted on something that is not a socket." Jeg prøvde da å frigjøre (release) min ip, før jeg gjorde et nytt forsøk på å fornye min ip. Beskjeden jeg fikk da var: "...: WSAStartup cannot fuction at this time because the underlying system it uses to provide network services is currently unavalable." Da jeg ba om ipconfig /all, virket det som om den hadde valgt en helt tilfeldig ip-adresse, da den ikke i det hele tatt minnet om den som nettverket bruker. Vedlagt ligger printscreen for dette. (Bluetooth sticken som er nevnt i teksten er fjernet og avinnstaller, i tilfelle den satte opp noen hindringer).

Altså har jeg et problem der jeg snart ikke ser flere muligheter. Er det noen som har vært borti liknende problemer, eller har noen gode og konkrete forslag til hva jeg eller huseier kan gjøre for å fikse problemet mitt?

På forhånd takk

Robert Hammer

post-86934-1138033009_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du windows til å koble seg på det trådløse nettverket eller bruker du programmet til nettverkskortet? Hvis du bruker windows så har jeg erfart at problemet ligger der. Naboen min skulle låne mitt trådløse nettverk til hun fikk egen linja, og da prøvde jeg å koble meg opp med hennes bærbare Pc med integrert nettverkskort ved hjelp av windows. Fikk da kontakt med nettverket, men kom ikke på nett. Da prøvde jeg min USB stick fra 3Com + medfølgende software og gikk da rett på nett!

Lenke til kommentar
Sett opp statisk IP på maskinen din. Er nesten helt sikker på at dette vil løse problemet.

5486159[/snapback]

Med Statisk IP, mener du da at jeg manuelt fyller inn ip, dns og gateway? Og tar jeg da utgangspunkt i husvertens ip når jeg fyller inn (samme ip, bare annet sistenummer)? Er andre brukere av nettverket også nødt til å gjøre dette da?

Ellers takk for mange gode tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Tror muligens at årsaken kan være trøbbel med winsock. Har selv hatt tilsvarende problemer før..

Løsningen for meg ble winsockxpfix.exe eller noe i den duren..

5489946[/snapback]

hmm, informasjonen om programmet så jo veldig lovende ut, skal absolutt prøve det!

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Mitt problem ingen ende tar. Jeg har nå prøvd det progammet som var nevnt ovenfor, winsockxpfix.exe, uten hell.

Dessuten prøvde jeg manuelt å gå inn og fjerne socketverdiene i regedit og å reinstallere tcp/ip, slik la7dfa anbefalte meg, se linken han gav meg. Dette hjalp heller ikke!

Hva nå? tenker jeg formatere min maskin snart og håper at det hjelper. Om ikke kan vel ikke problemet ligge i min maskin? hva er det feil med netteverksinnstillingene? Any ideas?

robert

Lenke til kommentar
Bruker du windows til å koble seg på det trådløse nettverket eller bruker du programmet til nettverkskortet? Hvis du bruker windows så har jeg erfart at problemet ligger der. Naboen min skulle låne mitt trådløse nettverk til hun fikk egen linja, og da prøvde jeg å koble meg opp med hennes bærbare Pc med integrert nettverkskort ved hjelp av windows. Fikk da kontakt med nettverket, men kom ikke på nett. Da prøvde jeg min USB stick fra 3Com + medfølgende software og gikk da rett på nett!

5486129[/snapback]

har prøvd med både softwaren til Windows og Kortet, men ingen gav forbedring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...