Gå til innhold

Win2k eller WinXP paa treg maskin?

Anbefalte innlegg

sitter paa en ganske hobbymekket maskin med litt deler fra alle slags kanter.. Det ferdige resultatet av denne sammensetningen ble ikke akkurat noe racerlyn..

Derfor lurer jeg paa hva OS jeg burde brukt for at det skal gaa kjappest.. bruker XP pro no, og det er et slit.. Tenker at 2000 ikke vil bruke like mye ressurser..

Takk for alle svar.. assman

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja er en 500mhz jeg sitter paa her ogsaa.. men er nok bare 128mb minne, saa du kan tenke deg hvordan det gaar med xp her.. hehe.. maskinen har faatt seg en del spenn og kakk kan du si.. etter minutter med venting bare for aa apne Opera.. Saa jeg burde gaa for win2k, det funket for deg??

Lenke til kommentar

ja, 128mb er i minste laget til begge.. men tingen er at jeg ikke gidder bruke peng paa denne maskinen, da jeg har en ny paa vei om 1mnds tid.. Vel, saa kommer jo den andre tingen at win2000 setupen faktisk ikke kan formatere disken.. Og naar jeg skal formatere fra en bootdisk, saa gaar jo ikke det, med tanke paa at den ikke finner ntfs disker.. noen forslag til det eller? har provd med NTFS reader, men gikk ikke..

Lenke til kommentar

Win2000 fungerer fint på en PIII 600 MHz m/ 128 MB RAM her. :)

Bare pass på at du er kritisk til hva du installerer, og velger lettkjørte programmer (f.eks WinAmp istedet for iTunes eller WMP, Firefox istedetfor IE, osv.). Litt stripping av tjenester og liknende er også fint å få med.

Lenke til kommentar
Win2000 fungerer fint på en PIII 600 MHz m/ 128 MB RAM her. :)

Bare pass på at du er kritisk til hva du installerer, og velger lettkjørte programmer (f.eks WinAmp istedet for iTunes eller WMP, Firefox istedetfor IE, osv.). Litt stripping av tjenester og liknende er også fint å få med.

5498486[/snapback]

Til alle her som kjører Win2K med 128MB minne, kjøp en brukt 128MB SD-ram brikke til, vil merkes med en gang.(256MB enda bedre)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...