BigJackW Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Se på sida her: http://www.nepticlan.hotserv.dk. Se på visit countern. Den feilmeldinga: Warning: Division by zero in /var/www/hotserv.dk/users/nepticlan/counter/showcounter.php on line 38 Dette er showcounter.php: <table> <tr> <th colspan="2"></th> </tr> <tr> <td><b>I dag</b></td> <td> <?php $file_count = fopen('counter/count.db', 'rb'); $data = ''; while (!feof($file_count)) $data .= fread($file_count, 4096); fclose($file_count); list($today, $yesterday, $total, $date, $days) = split("%", $data); echo $today; ?> </td> </tr> <tr> <td><b>I går</b></td> <td> <?php echo $yesterday; ?> </td> </tr> <tr> <td><b>Totalt</b></td> <td> <?php echo $total; ?> </td> </tr> <tr> <td><b>Daily average</b></td> <td> <?php --------------> Her er linje 38!!-------->echo ceil($total/$days); ?> </td> </tr> </table> Hva er feil? Edit: Her er det nye spørsmålet: https://www.diskusjon.no/index.php?act=ST&f=30&t=528176&st=0# Endret 23. januar 2006 av BigJackW Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) echo ceil($total/$days);, her er $days null (sannsynligvis fordi det ikke er noen innlegg?), og du kan ikke dele på null Endret 23. januar 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Innlegg? Men det skal jo bli telt når det er en visit counter?! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Innlegg? Men det skal jo bli telt når det er en visit counter?! 5485215[/snapback] *hoste hardt* *hark* My bad , tenkte på en annen tråd. Er det noe innhold i fila det blir lagret i? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Nei det er det ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Nei det er det ikke. 5485577[/snapback] Prøv å legge inn 1%1%1%1%1 da, kanskje det hjelper EDIT: Tastaturet er i srkivefliemuhør Endret 23. januar 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Nei det funka ikke, men jeg fikk det til:P Glemte å includere en fil Men nå trenger jeg hjelp meg å legge til at den teller i måneden også... Dere kan se Visit countern her. Her er alle scriptene som tilhører countern. Counter.php 0%0%0%0000 00 00%0 Den første nullen er for visit i dag. Den andre nullen er for visit i går. Den tredje nullen er for totalt visit. De neste 8 nullene er for dagens dato, og den siste nullen er for nullen er for visits pr. dag tror jeg:P showcounter.php <table> <tr> <th colspan="2"></th> </tr> <tr> <td width="143"><b> » I dag:</b></td> <td width="17"> <?php $file_count = fopen('counter/count.db', 'rb'); $data = ''; while (!feof($file_count)) $data .= fread($file_count, 4096); fclose($file_count); list($today, $yesterday, $total, $date, $days) = split("%", $data); echo $today; ?></td> </tr> <tr> <td><b> » I går:</b></td> <td> <?php echo $yesterday; ?> </td> </tr> <tr> <td><b> » Totalt:</b></td> <td> <?php echo $total; ?> </td> </tr> <tr> <td><b> » Besøk pr. dag:</b></td> <td> <?php echo ceil($total/$days); ?> </td> </tr> </table> og så er det tre filer til. counter.php den er tom index.html den er tom ip.db den lagres ip'ene i. Hva skal jeg gjøre for at counteren skal vise hvor mange visits det er i måneden? Endret 23. januar 2006 av BigJackW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå