Gå til innhold

Bilder på iPod Nano


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom du skal legge inn bilder utover album art (som beskrives i postene ovenfor) så lager du en mappe på HD som heter f.eks. "My iPod Photos". Deretter går du i oppsettet på iTunes og finner fra til denne mappa i oppsettet for hvor iPoden skal hente bilder fra. Dermed vil iPoden automatisk synkronisere seg mot denne mappa hver gang du kopler den til. I My iPod Photos mappa kan du da legge jpeg bilder av hele familien og kjøre slide show mens du hører på musikk :)

 

muthe

Lenke til kommentar

så jeg skal legge den mappen sammen med "calender" og sånt?

 

edit: jeg gikk inn på mine bilder nå, og der var det laget en mappe som ikke jeg har laget som het "iPod Photo Cache" som det lå masse rare greier innpå....

så jeg lurer på hva den mappa er! er det der jeg skal legge bildene, eller er det der jeg først spurte om jeg skal legge de? :hmm:

 

jeg tenker på bare vanlige bilder som du kan kjøre slide show med.

 

fikk til album bilder! men ikke de andre...... :blush:

Endret av kalli
Lenke til kommentar
Dersom du skal legge inn bilder utover album art (som beskrives i postene ovenfor) så lager du en mappe på HD som heter f.eks. "My iPod Photos". Deretter går du i oppsettet på iTunes og finner fra til denne mappa i oppsettet for hvor iPoden skal hente bilder fra. Dermed vil iPoden automatisk synkronisere seg mot denne mappa hver gang du kopler den til. I My iPod Photos mappa kan du da legge jpeg bilder av hele familien og kjøre slide show mens du hører på musikk  :)

 

muthe

5490300[/snapback]

 

jeg lurer også på hva HD er! hva er det?

Lenke til kommentar

Det han meiner er at du oppretter ein mappe på Harddisken (som står i PCen). Den kan du kalle "iPod Nano Bilder" eller kva du måtte ønske. Deretter går du inn i oppsettet til iTunes og velger den nye mappa som du vil at iPoden skal synkroniserast med. Alle bilder i den mappa vil deretter automatisk leggast inn på iPoden når du koplar til. Då kan du legge dei bildene du vil ha på iPoden inn der.

 

Du kan sjølvsagt bruke kva som helst av mapper på PCen din, men du skal ikkje opprette noko mappe på iPoden.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Herregud, burde vært minimumsgrense på IQ her.

 

Du lager en mappe på skrivebordet med diverse bilder i. Så endrer du navnet til for eksempel "Mine Nano-bilder", så drar du den over til Nanoen. :)

5517370[/snapback]

 

Jeg er som sagt noob i dette, og har aldri brukt noen produkter fra apple før. har heller aldri brukt iTunes før nå.

 

det jeg har gjort nå er å gå inn på iPod innstillinger, bilder så "synkroniser bilder fra", så velger jeg en mappe jeg har kalt iPod Nano Bilder så trykker jeg på den, så står det at den oppdaterer en stund, men så får jeg beskjed om at "iPod enheten "kalli's iPod" kan ikke oppdateres. kan ikke lese fra eller skrive til disken." Jeg syntes det var en rar beskjed og neste dag prøde jeg på nytt, men inne i den mappen(iPod Nano Bilder) har det blitt opprettet en ny mappe som heter "iPod Photo Cache" som jeg ikke skjønner hva er...

 

hva er den mappen? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...