Gå til innhold

Qtek 9100 - Spørsmål og svar

Gullars

Anbefalte innlegg

Eg tenkte at me kunne laga ein tråd for brukarar av Qtek 9100, der me kan hjelpa kvarandre med å få mest muleg nytte av telefonen :)

Først av alt må eg berre seia at eg synst telefonen så langt er heilt super :yes: Har ikkje hatt han så mange dagar endå, men det ser svært lovande ut :)

Mitt første spørsmål: Eg har kopla opp Qtek-en på det lokale nettverket. Eg kan tenka meg å nå han gjennom laptopen min, men får ikkje tilgang til han. (\\Your-24j9l3q7m9 is not accessible...). Korleis kan eg ordna dette? Korleis kan eg endra nettverksnamn på han?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å koble seg til andre datamaskiner, må du sette forbindelsen til "Arbeidsnettverk". Fjern det trådløse accesspunktet ditt fra Qtek'en, legg det til på nytt, og trykk "arbeidsnettverk".

Programmer jeg bruker og anbefaler:

• vBar: Program som faktisk lukker programmer når du trykker på X'en øverst til høyre. Normalt blir disse bare minimert. Et alternativ til dette er Magic Button, men det fungerer ikke så bra på min Qtek 9100...
  • VJOkButt: Legg dette programmet på IE-tasten isteden for IE, så slipper du å bruke pennen så mye. Denne lukker også programmet helt.
  • PHM Registry Editor: Brukes til å gjøre endringer i registered.
  • cLaunch: Program som lar deg legge snarveier på skrivebordet.
  • ScummVM: Lar deg spille spill som Day of the Tentacle på PocketPC'en din!
  • PocketDOS: Gir deg muligheten for å kjøre DOS-programmer. Er ikke veldig stabilt, og jeg har ikke fått det til å fungere med noen spill (enda, men jobber med saken).
  • LogMeIn: Lar deg fjernstyre dine datamaskiner, tilogmed når du er på farten. Fungerer faktisk ganske bra over EDGE/GPRS også.
  • TCPMP: Must-have media avspiller.

Lenke til kommentar

"For å koble seg til andre datamaskiner, må du sette forbindelsen til "Arbeidsnettverk". Fjern det trådløse accesspunktet ditt fra Qtek'en, legg det til på nytt, og trykk "arbeidsnettverk"."

hmmm... fann ikkje heilt ut av dette....

vBar: kva er ARM, MIPS og SH3?

ScummVM: Kult! Kan eg bruka dei vanlege spela, eller er det eigne installasjonar? Finst det nokon gratisspel her (litt off topic...)?

Endret av Gullars
Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe TomTom Navigator 5 m/ bluetooth GPS receiver(http://mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=58098) til min 9100. I den anledning noen spørsmål:

1) Finner ikke at jeg kan bruke 9100 med høyttalende funksjon, noe som vel er en nødvendighet. Har noen av dere funnet denne funksjonen på 9100, og hvordan aktiveres den i tilfelle?

2) Kan jeg bruke bluetoothfunksjonen samtidig til GPS og hodesett?

3) Noen som har rukket å prøve GPS på 9100?

:hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...