tulling03 Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Se topic. Har i dag en gammel Nokia 3310 med simkort for Netcom (smarttalk abb). Skal kjøpe meg enten Nokia 6680 eller N71 når disse kommer, men skal beholde abb. mitt. Trenger jeg et nytt simkort for å utnytte 3G o.l. eller kan jeg bruke mitt gamle? Endret 23. januar 2006 av tulling03 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Hvis du har et USIM kort (de nye) så trenger du ikke nytt kort, men hvis du ikke har USIm så må du nok skifte sim kort. Fikk mitt gratis tilsendt når je gringte kundeservice. Men du ka nsikkert få forhandler til å lage nytt sim kort til deg hvis du kjøper telefonen hos en NetCom forhandler. Lenke til kommentar
V!king1 Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Da jeg kontaktet Chess med samme spørsmål sa de at det ikke var nødvendig å bytte. Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Da jeg kontaktet Chess med samme spørsmål sa de at det ikke var nødvendig å bytte. 5487925[/snapback] Hadde du en like gammel telefon som meg da? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hvis du har NetCom og skal bruke 3G så må du ha USIM. Lenke til kommentar
V!king1 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hadde du en like gammel telefon som meg da? 5489564[/snapback] Jeg sa ikke noe om hvilken telefon jeg hadde, de sa bare at det ikke var nødvendig å bytte. Sikkert fordi jeg bruker Telenor sitt nett. (?) Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 I en lignende tråd på forumet, kommer det fram at det koster deg kr 200,- + frakt for å få USIM-kort hos NetCom! Styr unna! Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 I en lignende tråd på forumet, kommer det fram at det koster deg kr 200,- + frakt for å få USIM-kort hos NetCom! Styr unna! 5500771[/snapback] Og for n'te gang: Gå til en forhandler og spør pent. Da får du kortet gratis. -snubbel Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 I en lignende tråd på forumet, kommer det fram at det koster deg kr 200,- + frakt for å få USIM-kort hos NetCom! Styr unna! 5500771[/snapback] Og for n'te gang: Gå til en forhandler og spør pent. Da får du kortet gratis. -snubbel 5500939[/snapback] Og får n`te gang, snubbel: Det hjelper ikke! De skal ha mellom 150 kroner og 200 kroner hos de jeg har vært hos. Mulig din butikk gjør det, men det betyr jo ikke at resten av forhandlerne i Oslo gjør det! Enig? Hvilken butikk er det? Så kan jeg jo komme ned og få meg et kort, så er saken ute av verden! Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Holder til i Trondheim... Kan godt poste et nytt SIM til deg og gjennomføre SIM-endringen når du har fått det. Send med en PM i så fall :-) -snubbel Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Holder til i Trondheim... Kan godt poste et nytt SIM til deg og gjennomføre SIM-endringen når du har fått det. Send med en PM i så fall :-) -snubbel 5502190[/snapback] telenor sender deg gratis nytt simkort hvis du har bruk for det. men det skal mye til for at noen trenger nytt. Lenke til kommentar
xelA Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Expert Bonus i Sandefjord leverer nye simkort til eksisterende nummer helt gratis. det er sånn man får kunder Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Expert Bonus i Sandefjord leverer nye simkort til eksisterende nummer helt gratis. det er sånn man får kunder 5551377[/snapback] Saken er den at SIM-kortene er 100% gratis for forhandlerne. De kan selv bestemme hvilken pris de vil ta, og derfor kan man få nytt kort gratis hvis man spør pent. Standard-prisen er 100 eller 200 kroner hos de fleste forhandlere, og det er de jo i sin fulle rett til å kreve, da det koster litt tid å lage et nytt SIM-kort. Hos oss får man gratis kort hvis man faktisk trenger det! -snubbel Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Holder til i Trondheim... Kan godt poste et nytt SIM til deg og gjennomføre SIM-endringen når du har fått det. Send med en PM i så fall :-) -snubbel 5502190[/snapback] Hehe, det er vel ikke helt lovlig? Hos oss må i hvert fall ansvarlig kunde være til stede og legitimere seg. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 1. Hvis han hadde tatt kontakt, ville jeg ha krevet legitimasjon per FAX. 2. Han tok ikke kontakt :-) Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) For min del endte det med at jeg måtte kjøpe nytt kort på Elkjøp Storo. Her var det ikke snakk om å få noe, uansett hvor pent jeg bad. "De måtte da ta seg betalt for slikt", som selgeren sa. Er nok ferdig med den butikken for en stund. Endret 4. februar 2006 av pologutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå