xD^^ Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Heisann! Jeg har byttet kabinett (før nyttår), og nå har jeg funnet ut at dvd-romen min ikke funker. Bruker den ikke så mye, så jeg aner ikke hvor lenge den har vært i ustand, men ca. siden nyttår. Jeg finner den ikke i win, ikke når jeg booter opp, og led'en som sitter på den lyser ikke. Den vil heller ikke åpne seg. Jeg har en 400w strømforsyning nå. Type "noname-ett-eller-annet-dritt"... Så, hovedspørsmålet: - Kan det være strømforsyningen? - Kan det være dvd-romen? - Er det verdt å kjøpe ny? - Hva annet kan det være/hva kan jeg prøve? Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Strømforsyningen = neppe... da hadde ikke pcen starta Hard-diskene som drives av samme strømmkontakt.. prøvd å bytta strømmkabel og at den sitter rett i (ingen omkoblinger på rød/gul)? du kan jo altid måle med multimeter. Den skal blinke på lyset når du slår på pcen.. ingen bliking, ingen strøm til den.. som tyder mest på Dvd-rom er død (Vis du har skjøtet kabelene et sted, sjekk at det ikke er brudd på noe) heldigvis er dvd-brennere billig i dag (300-400kr) Endret 23. januar 2006 av galaxee Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 *Snip 5484825[/snapback] Kan være noe med pin'ene ja, jeg tok av molex-kontaktene når jeg sleevet kablene så.. Men den har funket før, håper bare den ikke er død. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Vist dvd romen din er død bør du gå for ein dvd brenner Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Hoho, en grov skriveleif fra min side. Se profilen min, jeg har faktisk dvd-rw. Orker ikke rette opp leifene i og med at det ikke er så viktig. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) sjekk at pin'ene er helt inni kontakten ..at ikke en pinne har blitt dytta ut! har en vifte som begge jord-pinen blir dytta ut når eg plugger den i, så her var det dårlig kontakt på minus-polene. fiksa det med teip bytt kabel fra Hd-->dvd og motsatt så ser du om kabelen funker Endret 23. januar 2006 av galaxee Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 sjekk at pin'ene er helt inni kontakten ..at ikke en pinne har blitt dytta ut! har en vifte som begge jord-pinen blir dytta ut når eg plugger den i, så her var det dårlig kontakt på minus-polene. fiksa det med teip bytt kabel fra Hd-->dvd og motsatt så ser du om kabelen funker 5485303[/snapback] Jepp, det skal prøves. Om det ikke funker da, da er det vel strømforsyningen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå