cmi Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Hallo! Jeg lager nettside med bildene mine, det blir en relatert foto side, det jeg lurer på er hva folket her syns jeg bør ha med... som er innteressant. grunnen til at jeg spør er at jeg vil ha andre mening (HUSK! ingen meninger er dumme) Så noen forslag? som sagt! relatert foto, er ferdig med galleriet! Vennlig hilsen Cmi Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Mitt forslag er at du må ta rettskrivningen seriøst. Det hjelper lite at bildene er gode hvis man er irritert før man kommer fram til dem. Endret 23. januar 2006 av Kristallo Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Mitt forslag er at du må ta rettskrivningen seriøst. Det hjelper lite at bildene er gode hvis man er irritert før man kommer fram til dem. 5484820[/snapback] I motsetning til Kristallo her så er jeg mer opptatt av innhold enn av å kritisere rettskriving Personlig er jeg alltid interessert i hva slags utstyr fotografer bruker for å ta bildene sine, så informasjon om dette er alltid positivt i mine øyne. Ellers kan du jo linke til noen gode fotosider? Det spørs vel egentlig hva du vil oppnå med denne siden din. Dersom en presentasjon av bildene dine er det eneste formålet så har du vel strengt tatt ikke behov for mer? Eventuelt kontaktinformasjon og denslags, dersom målet er å få bildene publisert et eller annet sted? Lenke til kommentar
cmi Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 ja gjør det, har en tendens ti og skrive sleng ord og rett ut og laptopen henger ikke helt med altid PS: mener du jeg har mye skrivefeil?? Lenke til kommentar
cmi Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Mitt forslag er at du må ta rettskrivningen seriøst. Det hjelper lite at bildene er gode hvis man er irritert før man kommer fram til dem. 5484820[/snapback] I motsetning til Kristallo her så er jeg mer opptatt av innhold enn av å kritisere rettskriving Personlig er jeg alltid interessert i hva slags utstyr fotografer bruker for å ta bildene sine, så informasjon om dette er alltid positivt i mine øyne. Ellers kan du jo linke til noen gode fotosider? Det spørs vel egentlig hva du vil oppnå med denne siden din. Dersom en presentasjon av bildene dine er det eneste formålet så har du vel strengt tatt ikke behov for mer? Eventuelt kontaktinformasjon og denslags, dersom målet er å få bildene publisert et eller annet sted? 5484887[/snapback] Skal ha med alt det du henviser til der... helt enig med deg.. ogå med Kris. for rettskriving er viktig syns jeg Lenke til kommentar
BMP Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Skal ha med alt det du henviser til der... helt enig med deg.. ogå med Kris. for rettskriving er viktig syns jeg 5485164[/snapback] HAHA, du er jo litt kul også da CMI, sier at rettskriving er viktig................. "ogå enig med Kris........... Et tips er å se gjennom innlegget ditt før du trykker "legg til svar". Men jeg liker jo dette da................ alle dine innlegg her blir besvart med rettskriving etc......... alikavel så er det kansje du som starter flest tråder. Keep on gonig! bmp Lenke til kommentar
cmi Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 hehe skjønner deg... ja men sier meg litt enig med alle Ja, er nok noe med det at jeg skal skrive så J**** fort på pc også orker jeg ikke skum lese for og se om alle bokstavene er der Kris. syns også rettskrivingen er viktig... skal begynne og skum lese heretter Kansje folk roer seg Men takk for komplimentene Liker og sitte her og spørre og grave, bare ingen blir irriterte på meg, for det er ikke meningen! Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Spør i vei, det er sånn du lærer. De som svarer lærer også noe når de må tenke seg litt ekstra om. De eneste spørsmålene som ikke blir så veldig godt mottatt er de som blir besvart tydelig i bruksanvisningen og de som er besvart mange ganger tidligere på forumet. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Noen som vet hvor jeg kan få tester som ikke er copyrighted.... også bilder av utstyr, info om utstyr... eller noen som vet om steder som er gavmilde med dette... (BLIR IKKE MISSBRUKT!) Endret 25. januar 2006 av cmi Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Wikipedia er vel ikke copyrightet... tror jeg. Der finnes informative artikler om såvel fotografer som teknikk. Endret 24. januar 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
cmi Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Okey! da skjekker jeg litt der Bare og komme med flere forlsag vil ha en grom side Sikker på at det ikke er copyrighted der? virket ikke sånn... men vil ikke ha bråk... Endret 24. januar 2006 av cmi Lenke til kommentar
jh.sb Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Hallo! Jeg lager nettside med bildene mine, det blir en relatert foto side, det jeg lurer på er hva folket her syns jeg bør ha med... som er innteressant. grunnen til at jeg spør er at jeg vil ha andre mening (HUSK! ingen meninger er dumme) Så noen forslag? som sagt! relatert foto, er ferdig med galleriet! Vennlig hilsen Cmi 5484611[/snapback] Tag et kig på min foto hjemmeside. Den er helt ny og derfor er der ikke mange billeder endnu. Selvfølgelig vil jeg også gerne høre fra andre, hvis noget kunne være anderelse. Jack Endret 7. februar 2006 av jh.sb Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Sikker på at det ikke er copyrighted der? virket ikke sånn... men vil ikke ha bråk...Generelt sagt så kommer du langt med "rimelig bruk" eller på engelsk "fair use". Problemet er at det ikke finnes noen definisjon og du må gjøre din egen vurdering. Siden det ikke finnes noen definisjon så må du anmelde deg selv eller få noen andre til å anmelde deg for å få et 100% korrekt ja/nei svar på om du kan fritt bruke bildene i akkurat det tilfellet. Hvis du henter et bilde av et kamera på websiden til Nikon og bruker det på nettsiden din for å vise hvilket kamera du har så vil det være et klassisk eksempel på rimelig bruk som er helt vanlig på det fleste nettsider. Det samme med lister over spesifikasjonene til kameraet. Hvis du kopierer fra en test eller kopierer testbilder så vil det antakelig ikke falle under rimelig bruk. Hvis du siterer fra en test med kildereferanse så er stort sett uproblematisk. Man kan også "sitere bilder" ved å bruke de i lite format eller på en annen måte gjøre det sånn at de ikke kan forveksles med orginalen. Som sagt så finnes det ingen klare grenser eller definisjoner, bruker du sunn fornuft så vil du aldri få noen problemer. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Så jeg kan kopiere bilder fra hjemme sidene til produsentene av utstyret?? er det, det du kaller "rimelig bruk"? Fikk lov og kopiere bilder fra ddmr.no og hyggelige folk Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Så jeg kan kopiere bilder fra hjemmesidene til produsentene av utstyret? Det vil være et klassisk eksempel på rimelig bruk som de fleste produsenter oppfordrer til siden det ofte er snakk om gratis reklame for dem. Når vi snakker om bilder så snakker vi om bilder som viser produktene, andre bilder og spesielt logoer kan falle helt utenom rimelig bruk. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Ja det skjønner jeg Er snakk om produkt bilder... Og dette gjelder, filter produsenter og andre produsenter?... Bare det er fra dem sine sider...? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Produsentene har som oftest en link som heter "Terms of use". Der forklarer de på et uforståelig språk hva de mener. Det er vanlig at de inkluderer en linje som ligner på denne "You are prohibited to modify, distribute, transmit or publicly display the materials displayed on the site for any commercial purpose.". Hvis du leser litt mellom linjene så betyr det at så lenge du ikke tjener noe på websiden din så bryr de seg ikke. Hvis du vil være helt sikkert så er det lurt å spørre, noen produsenter vil gladelig overøse deg med høyoppløselige orginalbilder mens andre ikke svarer på henvendelser i det hele tatt. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) det siste som er mitt problem:P sendte mail til nikon.no men har ikke fått respons... ddmr.no var super hyggelige... dem overøset meg med info Endret 25. januar 2006 av cmi Lenke til kommentar
cmi Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Hva skjer her (se bildet) se på overskrifta på siden... den skulle vært midt stilt... men den hopper til venstre...hva skjer?? dffd.bmp Endret 24. januar 2006 av cmi Lenke til kommentar
sthlm Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 om du sender meg kildefila di, så skal jeg se om jeg kan finne feilen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå