MistaPi Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Fikk endelig kortet idag :smile: Connect3D leverer kortet i en hvit eske uten skrift. Innholdet består av kortet, VGA til DVI adapter, S-video til composit adapter, composit kabel, driver CD og en tynn manual. Driver CDen er faktisk en CD-R plate med dårlig label. Skikkelig chepo preg over det hele moa. Men hva gjør vel det så lenge kortet funker :smile: Kortet ser identisk ut med BBA kortet, den har tilogmed ATI merket på kjøle vifta. Etter det jeg har skjønt bruker de R9700 kortene som er ute nå referanse designet og samme komponenter for å sikre rask tilgjengelighet. Bildekvaliteten er bedre enn Creative GF4Ti som jeg hadde før, jeg ser en grei forskjell. Det samme gjelder også TV-ut kvaliteten. Men jeg har dog litt problemer med TV-ut, jeg får en svart klamme oppe og nede på TVen som jeg ikke får justert bort. ATI har helt klart gjordt en bra jobb med FSAA. Selv 2x renser opp veldig bra, helt klart bedre enn 2x til GF4Ti. Texture aliasing er et *******, men det er nok prisen man må betale for rask FSAA. Etter å prøvd en del spill så er jeg alt i alt veldig fornøyd. Ytelsen og bildekvaliten er helt konge :smile: Lenke til kommentar
notarget Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Har du testa det på 3dmark 2001? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 14. september 2002 Forfatter Del Skrevet 14. september 2002 11335 med følgene spec: MSI K7T-266-Pro2 AthlonXP 1800+ 512MB PC-2100 DDR SDRAM WinXP Pro SP1 Catalyst v02.3 build 6.13.10.6166 Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 den svarte klammen fikser vel tvtools, men vet ikke om det programmet støtter radeon 9700 enda. Lenke til kommentar
MrMKE Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 må teste korte med 8x agp [ Denne Melding var redigert av: mrMKE på 2002-09-14 12:35 ] Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 14. september 2002 Forfatter Del Skrevet 14. september 2002 Var nok litt rask med den posten. Det viser seg etter litt mer oppfatene testing at flere spill stutter med FSAA. Jeg har også ustabilitet problemer med at PCen henger eller spotan rebooter :sad: Etter mange timer med prøving og feiling finner jeg ikke en annen løsning enn å sette i GF4Ti kortet igjen og returnere R9700 kortet. Jeg får prøver igjen når nyere driver, BIOS eller core stepping er ute. Hvis jeg da ikke heller venter på NV30. Lenke til kommentar
Buzzer Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Hvor kjøpte du kortet??Pris... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 Kjøpte det via en bekjent for 3285,- dvs, jeg har ikke betalt for det ennå.. heldigvis :smile: Lenke til kommentar
Buzzer Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Her kommer et utklipp sakset fra nettet. Etter hva jeg skjønner skal det være store mengder GPUèr med stepping AE2 ute. Foreløpig er mitt råd å vente til kort med den nye AE3 steppingen kommer. Dette ser ut til å gjelde mange av de som har HK som støtter agp 8x. "Since receiving our Sapphire Radeon 9700 graphics card a couple of days ago during testing we have been experiencing a few strange problems – such as continuous system reboots and programs and games crashing back to Windows desktop when used on all SiS 648, VIA KT400 and P4X400 based motherboards with AGP 8X support operational which we currently have testing. We cannot be 100% sure if this is an isolated problem however can be sure in saying we received confirmation from our contact at Epox Taiwan (who got first hand information direct from ATi) saying the problem is only occurring in AE2 stepping Radeon 9700 chips, and not the newer AE3 chips which are now shipping from the Canadian company, who say fix the problems discussed here. The problem is, the AE2 stepping chips are vast, and thus many made it into the retail market where end-users are no doubt going to suffer. It’s important to note that we had no problems what-so-ever running the AE2 stepping Radeon 9700 on VIA KT333 and Intel 845E/G based motherboards operating in either AGP 2x or 4x modes". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå