Gå til innhold

Fjerne vokalspor på cd


Anbefalte innlegg

Nope. Hvilket format musikken videredistribueres i er ikke relevant... ;)

5486191[/snapback]

det er det sykeste eg har hørt noen gang. Om en person kjøpte CDen "trionkidonk", og etter litt høring på den CDen, så finner han ut at han bare vil ha ha lydene av instrumentene, då burde vel peronen fått "låv" igrunnen til å laste ned .midi filene til dei aktuelle sangene.

5486684[/snapback]

Beklager, men det er en syk verden du bor i. Eller i grunn ikke så syk. Hvis artisten selv har laget en MIDI-versjon, eller plateselskapet har fått noen andre til å gjøre det, og filen igjen er lagt ut med de to partenes velsignelse, så er det bare å laste ned. Hvis ikke (som i 99,9999% av alle tilfeller) er det ikke lov.

 

Hvis han har sangene på en cd han selv har kjøpt så er det vel fult lovlig å last ned en midi av den. Er ganske så sikker på at det er lov å laste ned MP3èr som du allerede har på en orginal cd...

5486815[/snapback]

Det er ikke normalt at man har lov å laste ned MP3-filer fra sangene man har, selv om du allerede har de er på CD (jfr. forslaget til "MP3-loven").

 

Noen glemmer at det ikke bare er en innspilling av musikken som er beskyttet. Det er melodi-linjer, riff, samples, selve teksten, etc, etc som er beskyttet. Uansett format. ;)

 

Jeg er ikke enig i alt selv, jeg henter også ned MIDI-filer av sanger til tider. Men hvor lovlig det er, er en annen diskusjon. Jeg hadde iallfall ikke tatt ansvaret for i distribuere MIDI-filer via en skoles server, men hvis sys.admin tar ansvaret går det bra. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne tråden stenges pga off-topic og tull, da trådstarter allerede har fått svar på spørsmålet sitt.

 

Forøvrig, man skal IKKE gå off-topic i en tråd, så moskus, man skal alltid holde debatten i en tråd rundt det trådstarter spør om - IKKE diskutere andre ting og vandre av tema.

 

Slikt kan faktisk føre til advarsel :).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...