Gå til innhold

Får tilgang til ekstern via FireWire, men ikke USB

Anbefalte innlegg

Jeg har en Lacie 40GB eksterndisk som har fungert utmerket på USB2 lenge. Plutsetlig har jeg ikke tilgang på disken lenger, finner den ikke på "min datamaskin" og heller ikke i enhetsbehandling. Programmet Steller Phoenix fant heller ikke disken. Da jeg koblet den til via firewire fungerte alt imidlertid som det skulle.

Grunnen til at jeg ønsker disken koblet til via USB2, er at da slipper jeg å bruke PCMCIA adapter på maskinen. Så kan disken ligge under skrivebordet sammen med USB hub og annet rot.

På forhånd takk for gode hint!

Mvh,

Peter

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

ABSOLUTT ingen som har noen innspill??

Jeg har en Lacie 40GB eksterndisk som har fungert utmerket på USB2 lenge. Plutsetlig har jeg ikke tilgang på disken lenger, finner den ikke på "min datamaskin" og heller ikke i enhetsbehandling. Programmet Steller Phoenix fant heller ikke disken. Da jeg koblet den til via firewire fungerte alt imidlertid som det skulle.

Grunnen til at jeg ønsker disken koblet til via USB2, er at da slipper jeg å bruke PCMCIA adapter på maskinen. Så kan disken ligge under skrivebordet sammen med USB hub og annet rot.

På forhånd takk for gode hint!

Mvh,

Peter

5484213[/snapback]

Lenke til kommentar

NÅ var jeg borte i ett tilfelle med en Freecom disk her for litt siden som skapte store problemer for eierens sin maskin som hadde store problemer å boote som den skulle når disken var koblet til maskinen .

Den dukket heller ikke opp som den skulle men kunne plutselig finne ut at den skulle virke etter litt tid . I dette tilfelle var det faktisk nok å kopiere innholdet over på en annen hdd for deretter å formattere disken .

Kopien ble deretter lagt over til disken og etter dette så har det ikke vert noen problemer .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...