killertomato Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Hei. Lurer på å kjøpe meg en blits. Det står vel egentlig mellom Canon Speedlite 430EX og Canon Speedlite 580EX. Lurer bare på om disse blitsene kan tas av kamerahuset og brukes håndholdt? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Ja, det kan du. Med "Off-Camera Shoe Cord 2" på 60cm kan du gjøre det, og alle EOS-kameras automatiske funksjoner vil virke, står det på s. 46 i manualen til min 580EX. (alle Canons blitser kan du bruke med denne kabelen) Lenke til kommentar
killertomato Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Ja, det kan du. Med "Off-Camera Shoe Cord 2" på 60cm kan du gjøre det, og alle EOS-kameras automatiske funksjoner vil virke, står det på s. 46 i manualen til min 580EX. (alle Canons blitser kan du bruke med denne kabelen) 5484276[/snapback] ok.. men er dette tilleggsutstyr eller følger en sånn kabel med? Lenke til kommentar
kak Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 En slik kabel er ekstrautstyr. Du får den på fotovideo.no til 554,- kroner. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) En slik kabel er ekstrautstyr. Du får den på fotovideo.no til 554,- kroner. 5484445[/snapback] Herregud, er det sant? I gamle dager fikk vi en liten kabel med, som man kunne kjøpe forlenger til for en billig penge. Teknikk koster, gitt. Endret 24. januar 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
modin Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg ville skjekket etter en uorginal utgave på E-bay mulig det kan bli billigere. Lenke til kommentar
olemm Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hei, kan ikke finne at det finnes noe sånt på ebay i det hele tatt? Kan du følge opp med en lenke? E-TTL-kabelen er forholdsvis sær, og jeg har ikke sett at det finnes noen uorginale as of yet. Vet at det fantes med de gamle TTL-kablene til EZ-blitser, som forøvrig var billigere og fantes i lengre versjoner, men kjenner ikke andre E-TTL enn den over. Har et hat/kjærlighet-forhold til denne kabelen, er begeistra for hva man kan gjøre med den, og hater at den er så kort og det at det er en spiralkabel. Hvis du vil jobbe med blitsen på litt avstand og ikke minst trygt trenger man egentlig ST-E2, særlig om man er avhengig av ikke å holde blitsen til en hver tid. Det beste denne kabelen vet er å kaste 550EXen min veggimellom. Lenke til kommentar
nomorebs Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Kabelen finnes billigere på YaTack til 475 kroner.. Det er enkelt å forlenge den kabelen om man vil det: Se her hvordan du gjør det ST-E2 er kanskje et lurere valg enn den kabelen.. alternativt kan du skaffe deg en 580EX først, og så kjøpe deg en 430EX (omtrent samme pris som ST-E2). Da kan du bruke 580EX som en ST-E2 til å kontrollere 430EX'en, pluss at du har en ekstra blitz tilgjengelig til fotografering. Det gir større muligheter for kreativ bruk. Har selv både 430EX og 580EX, og kan varmt anbefale begge - men 580EX vinner. Lenke til kommentar
modin Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hei, kan ikke finne at det finnes noe sånt på ebay i det hele tatt? Kan du følge opp med en lenke? Var nok desverre bare jeg som antokk at alt finnes på E-bay, men finnes den ikke så finnes den vel ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå