Gå til innhold

Xbox360 - HD Tv vs. SD

raysv

Anbefalte innlegg

Hei,

Veit folk har snakket om dette før her, men prøver igjen :)

Jeg driver nå og vurderer å gå til innkjøp av en HD skjerm til xbox360 og har desverre ikke hatt mulighet til å faktisk se xbox360 kjøre på en HD skjerm.

Hvor stor er egentlig forskjellen her? er den bare såvidt merkbar? eller er det sånn at man tenker WOW, dette bilde ble jo bare sinnsykt mye bedre"

Har i dag en 42" bj tv som egentlig gir ganske så greit bilde, så spørsmålet bunder egentlig i: Er forskjellen så merkbar at det kan forsvare et innkjøp av en HD tv?

Hvis det bare er så vidt man tenker over forskjellen så tror jeg nemlig jeg drøyer innkjøpet litt hehe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ta deg en tur til Elkjøp, Lefdal, Spiderman, Spaceworld eller lignende butikk. Der har de 360 kiosker med en 27"(?) Samsung HDTV. :)

Lenke til kommentar

Drøy det du. Jeg har en 43" rear projection tv, og syntes det ikke er verdt å kjøpe hdtv. Prøvde senest 360 hos en kompis med en stor plasma hdtv, og jeg syntes det ikke var så bra. Det er ikke verdt de 1-20000kr ekstra ass. Vent heller 3 år til SED tv'ne kommer. 100000:1 kontrast, 1080p, 1ms respons, 55" som minstestandard (toshiba skal ha det), bra lysnivåer. Det beste: Prisene skal ligge under dages lcd/plasma skjermer!

Lenke til kommentar

Jeg var å tok en titt i dag, og ble super skuffa selv, men det var kanskje ikke HD kvaliteten sin skyld, men skjermen som var brukt, når jeg kjørte COD2 så ble det jo bare en haug med artifakter/etterslep av all faens skap rundt geværet, spesielt når man tok opp sikte :) hele geværet fløyt faktisk utover hehe.

Er det kun noen få spill som bruker AA?

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått bekreftet det for min del ihvertfall, lastet ned kiosk dvden i går og sammenlignet likt mot likt, og strengt talt klarere jeg NESTEN ikke å se forskjell på SD og HD kvaliteten, HD blir pitte litt klarere thats it. :(

Jeg har riktig nok ikke sett det ved siden av hverandre, mulig forsjkellen hadde hvert større da, men fra jeg stod til elkjøp og til jeg kom hjem og fikk testet det merket jeg hvertfall ikke store forskjellen.

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått bekreftet det for min del ihvertfall, lastet ned kiosk dvden i går og sammenlignet likt mot likt, og strengt talt klarere jeg NESTEN ikke å se forskjell på SD og HD kvaliteten, HD blir pitte litt klarere thats it.  :(

Jeg har riktig nok ikke sett det ved siden av hverandre, mulig forsjkellen hadde hvert større da, men fra jeg stod til elkjøp og til jeg kom hjem og fikk testet det merket jeg hvertfall ikke store forskjellen.

5489030[/snapback]

hvor fikk du tak i DVD'en ? vil prøve CoD2 demoen på 360 :p

Lenke til kommentar

Det å kjøpe et HD klart tv til 13-30 lapper er litt drøyt synes jeg. Men du får jo 32" HD klare skjermer helt ifra 7900,- noe som går ann da.

Det er ikke skjermer som er voldsomt bra men til spilling i HD så holder det i massevis. Det er bare å sjekke litt rundt så ser du at det er masse å velge i og det behøver ikke å koste så mye heller.

Jeg personlig kommer til å vente med et skikkelig fett tv til det blir HD sendinger i Norge, da kommer det til å bli andre priser her i landet skal dere se.

Lenke til kommentar
Det å kjøpe et HD klart tv til 13-30 lapper er litt drøyt synes jeg. Men du får jo 32" HD klare skjermer helt ifra 7900,- noe som går ann da.

Det er ikke skjermer som er voldsomt bra men til spilling i HD så holder det i massevis. Det er bare å sjekke litt rundt så ser du at det er masse å velge i og det behøver ikke å koste så mye heller.

Jeg personlig kommer til å vente med et skikkelig fett tv til det blir HD sendinger i Norge, da kommer det til å bli andre priser her i landet skal dere se.

5490827[/snapback]

Vet hvertfall at NRK starter med HD sendinger i 2008 så regner med at de andre kanalene også sender da. En stund til men da har prisn på HD TV sunket betraktelig

Lenke til kommentar
Ville også ventet litt ja, men å vente på en 1080p TV er ikke så mye vits for 360 støtter maks 720p/1080i.

5484161[/snapback]

nei men skal du invistere i en ny TV til en litt høy pris så er det faktisk andre konsoller som støtter 1080p.....snakker om PS3 her.

Så viss man kan få tak i en TV som støtter det. Go for it. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...