Gå til innhold

Diskuter Nokia 6233 her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kommer vel mer ann på om GPSen har javastøtte det?

6552013[/snapback]

Ja, jeg får kjøpe meg en gps og teste Nav4All er jo java, så teste mot det.

Er det forresten noen som har fått til at bursdager som man skriver inn på kontakter kommer automatisk inn i kalenderen, slik var det jo på nokia 6230.

Lenke til kommentar

Er det forresten noen som har fått til at bursdager som man skriver inn på kontakter kommer automatisk inn i kalenderen, slik var det jo på nokia 6230.

Hæ? Kan man det på Nokia 6230? Jeg sitter her med min slitne 6230, og kan ikke se at jeg kan legge til bursdag i kontakter i det hele tatt...

Lenke til kommentar

Jeg bestilte en svart 6233 og 1GB minnebrikke i går kveld fra gsm.no.

Jeg mottok imidlertid ikke noen ordrebekreftelse på dette. Så for meg at dette skulle genereres automagisk av web-handelsløsningen deres, men den gang ei (sa Tordenskiold). Sendte mail til dem, men har foreløpig ikke mottatt noe svar.

Hvordan er erfaringene fra gsm.no på dette? Mottar man ikke automatisk ordrebekreftelse, etc?

Forresten er jeg litt skuffa over at det ikke er plass til mer enn 500 kontakter på telefonen; det hadde jeg jo på min kjære 6610i, som jeg dessverre klarte å legge igjen på Holmen T-banestasjon på lørdag (SMRT). Siden den telefonen er nesten 4 år gammel, hadde jeg håpa på en framgang på dette området (jeg måtte for ei tid tilbake begynne med jevnlige sletterunder i kontaktlista for å få lagra nye)...

Velvel, jeg gleder meg uansett til å få en ny telefon; er litt av og på teknologinerd :D

Lenke til kommentar
Har prøvd 6233 nå. Synes lyden under samtale var svak, iallefall sammenlignet med min siemens S 65. Er det flere som har merket seg dette? Ellers virker den veldig bra ut. Sammenlignet skjermen med 6280, og så nok at 6280 er noe bedre/tydeligere.

6485069[/snapback]

Enig angående samtalelyden. Har volumet på fullt, men det er ikke tilstrekkelig når det er litt støy rundt deg. Det er merkbart lavere enn alle andre telefoner jeg har hatt, og jeg har ikke dårlig hørsel..

Synes også at det er for få inndelinger(kun ti trinn) på volumreguleringen på radio/musikkspilleren, dog er max volum tilstrekkelig på det medfølgende headsettet ihvertfall. Dessuten kommer en veldig høy pipelyd(med headsettet, ikke høyttaler) når volumet står på ti og man prøver å skru opp ytterligere. Greit å få et signal om at volumet er på max, men denne tonen er så høy at jeg nesten frykter for hørselen.

Jeg har også det nevnte problemet med manglende navn/tittel på AAC-filer overført fra Nokia music-manager, det kommer bare frem firkanter på telefonen(jeg har dessuten lastet ned den nye versjonen av programmet, resultatet er det samme)

Den tidlige begeistringen for dette produktet er iferd med å dempe seg :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke merket noe problemer med telefonens lydstyrke i samtaler.

Men jeg får ikke internett til å fungere. Eller, dvs.. Jeg får ikke opera og 1881 til å funke ut mot nettet. Men jeg kan surfe wap sider.

Tar prøvd oppsett fra 1881, netcom, telenor, chess, tv2, tele2 nå.

Jeg har Chess King. Tror det kan være noe med dem. Noen andre som har Chess og kommer seg på nett via opera eller 1881 med denne telefonen?

Lenke til kommentar

Etter to forsøk på å bestillle og betale med kredittkort hos gsm.no, mailer fram og tilbake fra to stk på kundeservice og presisering av HVA jeg skulle ha, skal visstnok min svarte 6233 være på vei her, samtidig med en MicroSD-brikke fra Komplett (ble faktisk billigere å bestille de separat, til tross for porto og sånt fra begge to)

Som de sa i barteby for en tid tilbake; VI GLÆR OSS! :)

Lenke til kommentar
Har nå gått til anskaffelse av denne telefonen, og den ser ut til å være akkurat det jeg var ute etter; en erstatning for min herpa 6230. I følge anmeldelser, reklame etc. står det at telefonen skal ha 3g-støtte, men det står ikke et kløyva ord om dette i bruksanvisningen, og jeg finner ingenting i menyene på telefonen som nevner "3g". Omtales kanskje dette med andre ord og vendinger hos Nokia?

6523893[/snapback]

3G omtales som UMTS.

Lenke til kommentar

Angående testen hos "amobil".

I dag satt jeg på en togtur med denne tlf i lomma....

Når jeg skulle ta den opp etter et par timer, så.....

Jada...

Batteridekselet lå igjen i lomma.

Så det er ikke bare "amobils" testere som har hatt dette "uhellet".

Men ellers. grei tlf.

Lenke til kommentar

Fikk 6233'en for to dager siden. Har fått testet det meste, er svært fornøyd så langt.

Ingen problemer med batteridekselet, sitter som støpt. Kan det være at flippen i toppkant av dekselet som skal låse det på plass har blitt skadet hos de som har 'løst-deksel-problem'?

Har ingen problemer med nettilgang, fikk riktignok meldingen 'The service is not available for this terminal' når jeg prøvde å gå til nokia.com (snarveier som ligger flere steder i menyene). Fant en enkel løsning på det, trykket Valg, deretter Rediger (for å redigere snarveien), så endret jeg snarveien fra 'http://ea.mobile.nokia.com/ea/apps' til 'http://mobile.nokia.com/apps'. Altså fjernet jeg kun 'ea' fra snarveiene. Og kommer rett inn.

Har installert Opera Mini, og benytter gmail via http:/m.gmail.com. fungerer utmerket og raskt. Har 3G dekning.

Når det gjelder batteriet så fulgte jeg bruksanvisningen hvor det står på side 103: 'Du må lade opp og lade ut batteriet fullstending to til tre ganger før du oppnår optimal ytelse.' Nå har jeg kun tømt den helt en gang og ladet helt opp en gang. Ser ut til å holde godt så langt, bruker de fleste funksjoner og batteriindikatoren viser fullt batteri fortsatt. Bra!

Ingen problemer med skjermsparer, har valgt 'digital klokke', slått av Strømsparing og Slumremodus. Dermed vises klokka hele tiden. Om enn med svært liten skrift, men det synes jo jeg er ganske stilig.

En kjekk funksjon jeg liker er valget Navigeringstastikoner (på) i Innstillinger ventemodus. Dette valget viser deg med ikoner på skjermen hvilke snarveier du har valgt på navigeringstasten. Kjekt hvis man har svak hukommelse.

Synes volumet er mer enn høyt nok, men så er jeg 'plaget' med god hørsel.

Har prøvd mp3-spilleren litt, har overført fra cd via Nokia PC Suite til mobilen (via infrarød), og det gikk greit. Men har allerede bestilt større minnekort da det som fulgte med kun er 64MB.

Det lå forøvrig flere ringetoner og spill og litt annet snacks på minnekortet som fulgte med.

Telefonboken er ypperlig til mitt bruk, får lagret alle nødvendige opplysninger. Overførte fra min gamle Siemens til 6233'en via infrarød, og Nokia'en oppfattet formatet, hva som var hjemmetlf/mobil med mer. Imponerende! Ingen redigering i ettertid. Bra!

Liker svært godt stemmestyringen. Bruker et Bluetooth headset, og holder kun inne svarknappen på det til jeg hører en tone, så sier jeg navnet på vedkommende i telefonboken, og vips så ringer pinadø telefonen til vedkommende! Utrolig kjekt!

Med andre ord ingen bugs eller problemer så langt. Kun imponert, og håper jo det varer....

Lastet forøvrig ned siste versjon av Nokia PC Suite fra nokia.no, den er nyere enn den som følger med på cd'en.

Telefonen anbefales!

Lenke til kommentar
Må le.. :yes:

Jeg stusser på at INGEN, og heller ikke på andre forumer, bemerker at man IKKE kan justere lysstyrken på skjermen. Er det kun jeg som syntes den er litt mørk?

Sammenlignet med K800i er det STOR forskjell og jeg skulle gjerne hatt den litt lysere...

6571660[/snapback]

Dette med justering av lysstyrke på skjerm, har vært påtalt her flere ganger. Blandt annet av meg.

Lenke til kommentar

Nå har jo denne telefonen vært i salg noen tid og mange har vel kjøpt det ekstra minnekortet, for å øke kapasiteten. 64mb er jo ikke så mye.

Men hvor får man de billigst?

1 gb er vel det største hittil.

noen som har erfaringer, og eventuelt trålet nettbutikker?

Jeg har jo selvfølgelig tittet litt selv, men kan jo ha oversett noen "røverkjøp".

Lenke til kommentar
Nå har jo denne telefonen vært i salg noen tid og mange har vel kjøpt det ekstra minnekortet, for å øke kapasiteten. 64mb er jo ikke så mye.

Men hvor får man de billigst?

1 gb er vel det største hittil.

noen som har erfaringer, og eventuelt trålet nettbutikker?

Jeg har jo selvfølgelig tittet litt selv, men kan jo ha oversett noen "røverkjøp".

6573783[/snapback]

Prisene endres kontinuerlig, ta en titt i Prisguiden, eller surf rundt selv.

Det er imidlertid lurt å sjekke: jeg var innom en Spaceworld-butikk her om dagen, de skulle ha 1.699,- for et 1 GB Sandisk Microkort! :thumbdown:

Kjøpte en Kingston 512MB til 199,- nettopp på nettet, fungerer utmerket. Har ikke bruk for større.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...