Tor Haakon Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Fikk du det til, SnOdig? Noen som har funnet ut hva strømsparing's funksjonen egentlig gjør med telefonen? (hva som skjer). Merker ingen forskjell jeg. Vet ikke om batteri tiden bli påvirket, vanskeli å få sjekket det pga variert bruk. Endret 16. juli 2006 av Tor Haakon Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Mm, jeg måtte bare slå den av og på Lenke til kommentar
Zonda Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Har problemer med å få på skjermsparere, og få den til å gå i slumremodus selv. Har prøvd det meste, men likevel vil den ikke på. Litt irriterende! Kan det være grunn nok til å få ny telefon? Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Nå som såpass mange har fått telefonen. Noen som har kommet over noe nyere firmware enn v3.70? Lenke til kommentar
simson Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Hei,Lurer fælt på om jeg skal skaffe meg denne telefonen... Men finnes det noe program man kan installere som lar deg lese word (evnt. .pdf)-dokumenter? 6500593[/snapback] Nei, tviler på at noe slikt finnes. Det må i tilfelle være et java-program som kan åpne disse, siden 6233 ikke er en symbian-telefon. Lenke til kommentar
ikkenostress Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Nå som såpass mange har fått telefonen. Noen som har kommet over noe nyere firmware enn v3.70? 6504928[/snapback] Hvordan ser du vilken firmware du har? og tilfelle luxus, hvordan oppdaterer man det? (må vel sende inn telefon vel) Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Kjøpte en slik fra GSM.no i dag for 2200kr, med Chess på. Ser frem til denne, ventet på N73, men fant ut det er drøyt å betale 4400kr for denne. Blir uansett flott å skifte ut min Nokia 5100. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Noen som har koblet mobilen opp imot en AUX utgang på et anlegg og testet lyden? Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Idag oppdaget jeg en bug. Fikk en MMS av ei og da jeg gikk inn på meldingsdetaljer for å sjekke når tid jeg mottok MMS, slo tlf'en seg av og slo på igjen. Prøvde å sjekke meldingsdetaljer igjen, og enda en gang slo den av og slo på igjen. Andre som har erfart dette? Lenke til kommentar
ikkenostress Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Idag oppdaget jeg en bug. Fikk en MMS av ei og da jeg gikk inn på meldingsdetaljer for å sjekke når tid jeg mottok MMS, slo tlf'en seg av og slo på igjen. Prøvde å sjekke meldingsdetaljer igjen, og enda en gang slo den av og slo på igjen. Andre som har erfart dette? 6514381[/snapback] Ikke helt det samme men jeg fikk en sms og da jeg skulle trykke av tastatursperra så klikka det for telefon, et hvitt lys kom på hele skjermen og så forsvant det igjen.. det jeg ikke så var at den brukte noe sykt med batteri... fra nesten full til tom på 15 min.. Helt klart noe bug,s ute og går hehe Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) Da har jeg fått litt tid til å prøve ut 6233. Greit "skrudd" sammen. Men betviler den tåler 3 fall i betongulv, slik min forrige (Samsung D500) gjorde. Jeg får og et svakere "ring" på første gang, før den går over på høy ringetone. Selv om jeg har stilt den bare høyt. Savner lysinnstillinger på display og ikke minst mye større tekst, ved visning av klokke og f eks innkommet sms (når den har ligget i stand by/slumre). Altså helt dødt display. Litt for smått for mine øyne. Wap / gprs går greit. Jeg leser e-post på wap. Har egentlig ikke behov for noe annet. Men så var det å få det til da. E-postfunksjonen. Har prøvd, men får bare beskjed om å sjekke tilkoblingene. Jeg har en online.no adr. Har sett mange steder tidligere i tråden at mange har plundret. Noen her, som har en online.no adr, som kan finne ut hva jeg gjør feil? Kanskje noen kan peke på det? Innstillinger: Server for innk e-post: Servertype: pop Servernavn:pop.online.no Server for innk e-post: Mitt personlige brukernavn Passord: mitt personlige passord gjenta passord: mittpersonlige passord Server for utgående e-post: Servernavn: smtp.online.no Brukernavnet og passordet for serveren for utgående e-post: Her har jeg markert for ikke nødvendig (server bruker avsenderadr) Brukernavn: Blank (Ikke utfylt) Passord: Blank (Ikke utfylt) gjenta passord: Blank (Ikke utfylt) Ellers ser tlf grei ut foreløpig. Radioen fungerer flott. Video er bra. Men.... Når jeg har overført video via bluetooth til pc, så klarer ikke Nokia pc suite (Nokia media player) å avspille? Får bare feilmelding: "Innholdsformatet for den åpnede filen støttes ikke" Når jeg så åpner videofilene i et annet program jeg har: (mpegable player) så går det? Her er jeg helt nybegynner. Men, noen som vet? Takker i så fall for svar og tips om dette. Endret 20. juli 2006 av rag-fo Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Hva slags abonenment har du? Dersom online.no ikke tilbyr relaying, så må du nok bruke den smtp-serveren som abonnementsleverandøren tilbyr. For Telenor bruker jeg smtp.mobilpost.no. Når det gjelder video så får jeg forsåvidt sett på det i pc suite, men programmet kræsjer når jeg stopper videoen... har du nyeste versjon? Jeg synes uansett PC Suite er elendig til alt annet enn synkronisering av kalender og redigering av kontakter. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Har nå gått til anskaffelse av denne telefonen, og den ser ut til å være akkurat det jeg var ute etter; en erstatning for min herpa 6230. I følge anmeldelser, reklame etc. står det at telefonen skal ha 3g-støtte, men det står ikke et kløyva ord om dette i bruksanvisningen, og jeg finner ingenting i menyene på telefonen som nevner "3g". Omtales kanskje dette med andre ord og vendinger hos Nokia? Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 3G er slått på som default. For å overstyre dette går du til. meny->Innstillinger->Telefoninnstillinger->Nettverksmodus. Her kan du velge mellom UMTS, GSM eller begge. Når du har 3G dekning ser du det står "3G" helt opp til venstre i dispalyet. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 En annen ting som irriterer meg litt er at lyset går av alt for fort. Når man skal vise bilder til folk er dette slitsomt. Noen som vet om jeg kan fikse på dette? Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Da var mobilen i hus, førsteinntrykket var veldig bra. Batteridekselet sitter som støpt. Vanskelig å få av, så jeg kan ikke se for meg at dette vil dette av i lommen. Slik det står på anmeldelsen. Ellers er den veldig god å skrive sms på. Kameraet er greit nok, dårligere enn K750i sitt. Men brukbart. Ellers så er skjermen på mobilen noe i en klasse for seg, veldig bra. Det var ikke med datakabel, skuffende. Men mange pcer har i dag bluetooth. Jeg sitter selv på en mac. Og Nokia/Mac er ikke kompatibelt overhodet. Så det å få syncet den til Office eller Mail tror jeg bare jeg kan legge på hylla. Desverre. Ellers så har jeg noen spørsmål: 1: Når jeg skriver SMS så teller den ned tegn fra 1000. Men en SMS er vel bare 160 tegn? Noen måte å forandret dette på? 1000 tegn er over 6 meldinger. Anyone? 2: Jeg får ikke Opplysningen 1881 3G til å virke. Den sier jeg har rett wap instillingen men internett instillingene ikke er korrekte. Jeg har Chess King og laster ned instillingene mine fra både Chess og Amobil uten at det virker. Firmware v03.70. Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) Hva slags abonenment har du? Dersom online.no ikke tilbyr relaying, så må du nok bruke den smtp-serveren som abonnementsleverandøren tilbyr. For Telenor bruker jeg smtp.mobilpost.no. Når det gjelder video så får jeg forsåvidt sett på det i pc suite, men programmet kræsjer når jeg stopper videoen... har du nyeste versjon? Jeg synes uansett PC Suite er elendig til alt annet enn synkronisering av kalender og redigering av kontakter. 6523552[/snapback] Jeg har Talkmoreab, og altså en online.no adresse. Jeg aner ikke hvilken versjon jeg har av Pc suite. Har bare lest inn fra Cd, som fulgte med telefonen. Som jeg har sagt tidligere. Så er ikke denne e-postfunksjonen, så viktig for meg. Men hadde jo vært artig å fått det til å fungere da. Har nå også prøvd å laste ned ferdige konfig.inst fra Telenor online sidene (der jeg har e-post) 2 ganger. Samme resultat. Og der hadde de 6233, som et valg. Tror jeg gir opp dette snart. Endret 20. juli 2006 av rag-fo Lenke til kommentar
cagloe Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Okey.. så var det tide å overføre musikk til mobilen.. Når jeg lager AAC-filer med Nokia Music Manager, overfører disse og lager en spilleliste så får jeg IKKE tittel på sang og artist, men derimot en fin samling med firkanter på alle sporene (av typen "ugyldig tegn" ). Flinke mennesker hos Nokia som tester produktet sitt før de slipper det.. Noen som har noen idé om hvordan man kan løse dette (å bruke mp3 funker greit, men det var ikke planen)? Cwn Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Hva slags navigasjons muligheter har man med denne telefonen og feks en bluetooth gps i tillegg? Tenker på programmer som man kan bruke på telefonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå