Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Beste WLAN antenne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men uansett vil jeg tro det vil være høl i huet å bare ha kraftig antenne i ene enden.

Hvis du har en stor antenne betyr ikke det at den lille 2dBi-antenna på routeren til naboen din klarer å sende så langt.

Det må være dimensjonert i begge ender.

Uansett - Dette emnet har vært oppe mange ganger tidligere, og selv om det ikke har vært prøvd i retten, er det uetisk uriktig å gjøre dette.

Hvis ikke svarene heretter kun dreier seg om hva som faktisk trengs av utstyr, hvilke plugger, antenner o.l., stenger jeg denne tråden.

Lenke til kommentar

Det behoever ikke noedvendigvis aa vaere krafitge antenner paa begge ender, faktisk. Det blir jo klart bedre signal om det var slik derimot.

Poenget er at alt hjelper. Det er grenser for hvor mye en bedre antenna paa bare en side vil hjelpe, men man vil alltid se en bedring. Antennen er mer sensitiv og vil ta inn signalet bedre, samt kunne fokusere utgaaende signaler slik at andre siden opplever sterkere signaler. Ikke akkurat hull i hodet. ;)

Endret av joebush
Lenke til kommentar
Det behoever ikke noedvendigvis  aa vaere krafitge antenner paa begge ender, faktisk. Det blir jo klart bedre signal om det var slik derimot.

Poenget er at alt hjelper. Det er grenser for hvor mye en bedre antenna paa bare en side vil hjelpe, men man vil alltid se en bedring. Antennen er mer sensitiv og vil ta inn signalet bedre, samt kunne fokusere utgaaende signaler slik at andre siden opplever sterkere signaler. Ikke akkurat hull i hodet. ;)

5515099[/snapback]

Nå er du helt på jordet. Det hjelper ikke med en antenne i bare den ene enden.

Ja, signalene vil bli sterkere fra den ene siden, men det gjør ikke at den andre

antenna klarer å sende signalene noe bedre tilbake. Den andre antenna får ikke

helt mystisk bedre range pga den ene antenna er byttet. :)

Lenke til kommentar
Det behoever ikke noedvendigvis  aa vaere krafitge antenner paa begge ender, faktisk. Det blir jo klart bedre signal om det var slik derimot.

5515099[/snapback]

Nå er du helt på jordet. Det hjelper ikke med en antenne i bare den ene enden.

Ja, signalene vil bli sterkere fra den ene siden, men det gjør ikke at den andre

antenna klarer å sende signalene noe bedre tilbake. Den andre antenna får ikke

helt mystisk bedre range pga den ene antenna er byttet. :)

5515231[/snapback]

Beklager, men du har misforstaatt helt.

Jeg har ikke sagt at den andre enden plutselig sender bedre. Jeg har derimot sagt at enden med bedre antenne blir i stand til aa plukke opp signalet fra den andre bedre da en stoerre antenne forbedrer rekkevidden mht baade sending og mottak. Dette er et faktum.

Merk ogsaa at jeg ikke sa at den vil dikte opp noe signal. Det er noedt til aa vaere et signal der, som en svakere antenna ikke ville klart aa fokusere godt nok paa til aa ta imot signalet, eller ta i mot like bra i alle fall. Dette er grunnen til at jeg ogsaa sa at det er grenser for hvor mye en bedre antenne i kun en av endene vil hjelpe. Finnes det ikke noe saerlig signal i det hele tatt er det noedvendig med bedre antenne paa begge ender.

Vaer forsiktig foer du sier at folk er helt paa jorda. Det er ikke regnet som hyggelig eller passende som kritikk. Spesielt naar du selv ikke har tatt deg tid til aa skjoenne poenget i det du kommenterer.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...