Gå til innhold

Hvilken kalendertelefon bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Funksjoner:

-Kalender: Ja. Det her er kanskje den viktigste funksjonen. Må kunne synkroniseres med Outlook. Gjerne en kategorisert todo-liste.

-MMS: Ikke en vesentlig funksjon

-GPRS: Ja

-EDGE: Ikke nødvendig

-JAVA: Ja

-Email klient: Ja

Form:

- Store taster for å kunne skrive SMSer raskt med store klumsete fingre. Skal likevel være grei å ha i en bukselomme.

-Vekt: Ikke så nøye.

-Antenne: Integrert

-"Støt/sprut/støv-sikker": Nei

Skjerm:

Fargeskjerm.

-Antall farger: Bør gi grei gjengivelse av ikoner.

-Størrelse på skjerm: Bør være grei nok til navigering og til å se dag/ukekalender.

-Touchscreen: Ikke nødvendig

Pris:

Jeg har mellom 2000 og 2500 kroner til rådighet.

Med abonnementsbinding: Nei, jeg har chess king fra før.

Diverse:

-Merke: Ikke noe bestemt

-Kamera: Ikke nødvendig

-Videokamera: Ikke nødvendig

-Symbian: Ikke nødvendig

-Infrarød port: Ikke nødvendig

-Blåtann (Bluetooth): Ja

-Internminne: Bør kunne lagre unna 100 smser.

-Minnekort?: Ja

-MP3: Ja

-Radio: Ikke nødvendig

-UMTS: Ikke nødvendig

-Triband: Ikke nødvendig

-Wlan: Ikke nødvendig

-Mulighet for GPS: Ikke nødvendig

-Batterilevetid: Viktig

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Idag bruker jeg telefonen mest til SMS, men ønsker å utvide bruken til å synkronisere mot en kalender og muligens høre på noen mp3er.

- Synkronisering: Det meste på telefonen bør kunne synkroniseres med PC via BT.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv den telefonen. Den er absolutt verd pengene.

Kalenderen som er med telefonen er veldig bra. Og med en enkel plugin som finnes gratis på nettet, blir den overlegen alt annet du finner i telefoner på den størrelsen.

Men har du ikke pengene så har du ikke pengene.

Lenke til kommentar
Har selv den telefonen. Den er absolutt verd pengene.

Kalenderen som er med telefonen er veldig bra. Og med en enkel plugin som finnes gratis på nettet, blir den overlegen alt annet du finner i telefoner på den størrelsen.

Men har du ikke pengene så har du ikke pengene.

5485385[/snapback]

Mulig jeg får ta den i nærmere øyensyn. Er tastene bra nok til at jeg skrive SMSer raskt med mine store klumsete tomler? (Jeg bruker idag en 3510i og er veldig fornøyd med tastene på den)

Lenke til kommentar

Ett kjapt søk på prisguide.no med kriteriene min + EDGE gir disse telefonene her:

LG M4410, Siemens S75, Samsung SGH-X700, Nokia 6230i, Nokia 3230, Nokia 6270, Nokia 7710 og Nokia 6680

De ligger i prisklassen 1800kr - 2700kr noe som er overkommelig for meg.

Er det noen av disse jeg bør holde meg langt unna?

Endret av Geitost
Lenke til kommentar
Jeg har et generelt dårlig erfaring med Siemens, men dette gjelder eldre mobiler. En selger på Siba sa forresten at Siemens hadde tabbet seg så mye ut at de kom til å slutte å produsere mobiler.

5494417[/snapback]

De har slått seg sammen med Benq -> Benq-Siemens. Jeg har hatt en S55 selv, og det som er upraktisk med den var at tastene var plagsomt små. Mulig de har endret på dette på de senere modellene.

Lenke til kommentar
Jeg har også begynt å sikle litt på 8310 :) Hvilken plugin var det du anbefalte, Voodoo?

5492317[/snapback]

er sikkert : http://www.sbsh.net/products/facade/

5494852[/snapback]

Ops. Beklager seint svar folkens...

Det var den pluginen ja.

Jeg er meget fornøyd med tastene. De er overlegne de på min gamle telefon, SE k700i.

Det eneste jeg har å utsette på den er joysticke, som kan virke litt "hengslete". Men har ikke fått noen problemer med det.

Ladet telefonen min på lørdag, og har 40% igjen på batteriet nå. Det var batteritiden jeg var mest skeptisk til, men den viste seg jo å være helt grei.

Det er forøvring mange andre kule ting. Som å se divx i god kvalitet, spille doom, wolf3d, duke3d, quake, osv. Wlan er superpraktisk.

Men det første alle som jeg har vist mobilen til legger merke til, er skjermen. Den er helt utrolig bra. Noe som igjen gir gode-filmavspillingsmuligheter.

Det jeg personlig nyter mest med telefonen, er at om jeg føler det mangler en funksjon så laster jeg bare ned et program som gjør nettopp det jeg føler mangler.

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar
Qtek 8310 vil være et fornuftig valg i følge dine kriterier.

http://www.gsmarena.com/qtek_8310-1253.php

5483865[/snapback]

Lurer på om jeg heller skal gå for Nokia 6270 eller 6680. Det virket som om de hadde større taster og bedre skrivekomfort for SMSer. 6680 er vel diskutert en god del på dette forumet, men 6270 har nok ikke blitt diskutert veldig som en kalendertelefon. Har noen rukket å få erfaring med denne enda?
Lenke til kommentar
Høres lovende ut :D Er det noen stor forskjell mellom Qtek og iMate? Virker som de har forskjellig programvare og support i Norge.

Er det sånn at mobiltelefonen er låst mot "fremmed" programvare, og er dette evt. vanskelig å omgå?

5496349[/snapback]

Slik det virker på meg så er det kun minimale forskjeller på Qtek og iMate.

Telefonene er låst mot fremmed programvare ja, men det er veldig lett å fjerne den sperren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...