bIsk0p Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Jeg har dette hovedkortet. Og har allerede to stk GeIL Value DDR400 512 MB. Jeg tror ikke resten av HW skal ha noe å si i denne sammenhengen. Men jeg kan legge til at jeg har to 256MB ram brikker på PC2100. Så til spørsmålene; 1. Hva koster DDR2 4200 512MB?? (Pris klasse) 2. Vil det lønne seg for meg å kjøpe to stk DDR2 512MB brikker? (Når jeg tenker på det, vil det passe inn på HK mitt? ) 3. Er Patriot et godt minne merke? Overklokkings vennlige? Setter stor pris på hjelp:D Endret 23. januar 2006 av bIsk0p Lenke til kommentar
pertm Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Skal du ha DDR2 så må du ha et hovedkort som støtter det. Så da må du skaffe deg nytt hovedkort antagligvis nytt skjermkort. Det er også mulig at du må skaffe deg ny CPU også for å kunne bruke DDR2. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Hvorfor nytt skjermkort og CPU? HVa ialledager har det med saken å gjøre?? Er DDR og DDR2 brikker fysisk forskjellige? Jeg forstår at DDR2 brikker kjører på høyere frekvenser og derfor blir klokka ned til noe HK klarer. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Det kommer an på. Et nytt hovedkort som takler DDR2 vil som oftest ha PCI-e og ikke AGP kontakt. Det er noen som har det men ikke mange. Jeg vet ikke at det finnes noen hovedkort for socket 478 som du har som tar DDR2 så da må du skifte til socket 775 som betyr ny CPU. DDR og DDR2 er ikke kompatible. DDR er 184 pin DDR2 er 240 pin DDR2 er raskere, men har høyere latency. Endret 23. januar 2006 av pertm Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Hei bIsk0p #1: Ligger vel rundt 500,- til 700,- #2: Ditt hovedkort støtter ikke DDR2, så det vil være meningsløst å kjøpe DDR2 brikker til det #3: For å finne ut litt om merket, kan du lese litt rundt her: http://www.patriotmem.com/reviews/index.jsp Bare si ifra hvis du tregner videre hjelp Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Da er det jo ikke noe vits å juble over at jeg for DDR2 4200 512MB til 365,- KJEDELIG! Takk for svar btw:) Endret 23. januar 2006 av bIsk0p Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Det kommer an på. Et nytt hovedkort som takler DDR2 vil som oftest ha PCI-e og ikke AGP kontakt. Det er noen som har det men ikke mange. Jeg vet ikke at det finnes noen hovedkort for socket 478 som du har som tar DDR2 så da må du skifte til socket 775 som betyr ny CPU. DDR og DDR2 er ikke kompatible.DDR er 184 pin DDR2 er 240 pin DDR2 er raskere, men har høyere latency. 5483903[/snapback] Selv om jeg setter pris på svaret, så sier du veldig mye, men veldig lite av det er faktisk svaret. Jeg er faktisk ikke helt grønnsak på HW. Har bare ikke følgt så godt med på DDR2. Jeg kjøpte nytt HK, med god viten om at både GPU og CPU er av eldre typer. Men jeg har ikke penger til helt ny maskin atm, så jeg oppdraderte det som virkelig trengte det. Og har ingen planero om å kjøpe nye maskin pga jeg for noen billige minnekort Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Det kommer an på. Et nytt hovedkort som takler DDR2 vil som oftest ha PCI-e og ikke AGP kontakt. Det er noen som har det men ikke mange. Jeg vet ikke at det finnes noen hovedkort for socket 478 som du har som tar DDR2 så da må du skifte til socket 775 som betyr ny CPU. DDR og DDR2 er ikke kompatible.DDR er 184 pin DDR2 er 240 pin DDR2 er raskere, men har høyere latency. 5483903[/snapback] Selv om jeg setter pris på svaret, så sier du veldig mye, men veldig lite av det er faktisk svaret. Jeg er faktisk ikke helt grønnsak på HW. Har bare ikke følgt så godt med på DDR2. Jeg kjøpte nytt HK, med god viten om at både GPU og CPU er av eldre typer. Men jeg har ikke penger til helt ny maskin atm, så jeg oppdraderte det som virkelig trengte det. Og har ingen planero om å kjøpe nye maskin pga jeg for noen billige minnekort 5484206[/snapback] Du skriver jo ingenting om at du nettopp har kjøpt hk i første post. Du skriver vel bare at du har det. Det han prøver å forklare deg i to poster er at hvis du skal kunne bruke DDR2 må du ha et annet hk som støtter DDR2. Og hvis du skal kjøpe det, så må du mest sannsynlig bytte ut skjermkort og cpu i tillegg, da det ikke er mange hk som støtter DDR2-ram, 478-sokkel og har AGP-slot. Så egentlig så kunne du vel forklare oss sammenhengen mellom det du skriver i begynnelsen av første post og spørsmålene. For meg så virker du fornærmet for at han prøvde å forklare deg noe som du mener du hadde all vitenskap om, men i realiteten ikke visste noenting om. For å svare på spørsmålene dine: 1. Hva koster DDR2 4200 512MB?? (Pris klasse) Fra kr 339,- til så mye du vil tenker jeg. 2. Vil det lønne seg for meg å kjøpe to stk DDR2 512MB brikker? (Når jeg tenker på det, vil det passe inn på HK mitt? Kommer an på hva du skal bruke de til. Passer ikke nevnte hk, kun DDR. 3. Er Patriot et godt minne merke? Overklokkings vennlige? Kan ikke svare på det. Ser du har fått en annen link. 4. Er DDR og DDR2 brikker fysisk forskjellige? JA. Du får nok ikke stort ut av posten min, men prøv å forstå hva andre svarer før du spør hva i alle dager svaret har med spørsmålet å gjøre. Mvh Darkwing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå