Gå til innhold

Duket for Radeon X1900

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Akkurat det jeg også poengterte. At man må vite hvilken amper den klarer å levere jevnt på 12v railen og ikke bare peak.

5503096[/snapback]

Jepp, og jeg nevnte 18A på 12V Railen :thumbup: Men jeg går utifra at du burde vel ha dobbelt så mye på X1900 kortet.. :roll: Men X1800XT da? holder 18A på det? uten å gå OT..

Endret av Whoracle
Lenke til kommentar
Nå har det mye å si hvor effektiv psu er, feks 7800gtx 512 ble det foreslått å ha 26a på 12v. Dette kan du sjekke ved å lese på psuen din.

Noen som vet noe om bundelen? Dere som har fått kortene - hva er bundlet og hvilket merke valgte dere=?

5503088[/snapback]

menes dette med at man bør ha 26A på den ene 12+ eller holder det for exempel med 2stk 12+ på 15 A. bare som et exempel. skjønner ikkke dette helt det er jo fåtallet som gir 26A på en linje. det blir jo faktisk 12 X 26 noe som gir 312 Watt. kan det stemme da?

Lenke til kommentar

Jegg jeg bruket to stk 12 på kortet, selv om jeg har 30a da, men for å være på den sikkre siden.

Noen som vet hvilken driver jeg skal bruke, det går rytker om at den nye catalyst 6.1 ikke fungerer?. Kommet noe nytt? eller så er det bare å bruke driveren på cden som jeg reiner med funker?

1800xt koster 3690 på komplett i dag, nærmer seg farlig 3500kr nå ;)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314207&cks=FRO

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Jegg jeg bruket to stk 12 på kortet, selv om jeg har 30a da, men for å være på den sikkre siden.

Noen som vet hvilken driver jeg skal bruke, det går rytker om at den nye catalyst 6.1 ikke fungerer?. Kommet noe nytt? eller så er det bare å bruke driveren på cden som jeg reiner med funker?

1800xt koster 3690 på komplett i dag, nærmer seg farlig 3500kr nå  ;)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314207&cks=FRO

5505154[/snapback]

Jeg fikk ikke 6.1 til og instalere seg :/ Brukte den på cd'en. Den hetter 6.14 tror jeg, og det kryptiske navne 8.203.4-xxxxxx

Men et annet problem ser ut til at min P4 3,6GhZ egentlig er for liten for dette korte. Scorer langt lavere en hva alle tester viser. Driver og tester ut om det er noe rart her, så kommer tilbake med tall etter litt mer testing og cpu kloking tipper jeg ;)

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar
Nå har det mye å si hvor effektiv psu er, feks 7800gtx 512 ble det foreslått å ha 26a på 12v. Dette kan du sjekke ved å lese på psuen din.

Noen som vet noe om bundelen? Dere som har fått kortene - hva er bundlet og hvilket merke valgte dere=?

5503088[/snapback]

menes dette med at man bør ha 26A på den ene 12+ eller holder det for exempel med 2stk 12+ på 15 A. bare som et exempel. skjønner ikkke dette helt det er jo fåtallet som gir 26A på en linje. det blir jo faktisk 12 X 26 noe som gir 312 Watt. kan det stemme da?

5504062[/snapback]

Jeg trodde deler av grunnen til at man delte opp 12v også var at ledningene ikke er spesifisert for mer enn 20A(?), så jeg tror ikke det finnes så mange PSUer med 26A på en linje nei.

AtW

Lenke til kommentar
Men et annet problem ser ut til at min P4 3,6GHz egentlig er for liten for dette kortet. Scorer langt lavere en hva alle tester viser. Driver og tester ut om det er noe rart her, så kommer tilbake med tall etter litt mer testing og cpukloking tipper jeg ;)

5505420[/snapback]

Prøv med litt høyere oppløsning. Slike kort har jo liten hensikt i 1024x768. Det er først ved 1600x1200 og oppover det begynner å bli noe vits med så kraftige kort. Jo høyere oppløsning jo mindre er sansynligheten for at CPU skal være flaskehalsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...