Gå til innhold

Duket for Radeon X1900

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trodde de ville bli revet ut av hyllene etter ventingen her hehe.

Men det som skjer er gode nyheter for meg, for da kan jeg vente gode tilbud på både x1800xt-512 og x1900xt-512/1.1, samt kanskje 7800gtx-512/1.1.

Det er allerede gode tilbud på 7800gt-256 og 7800gtx-256.

Edit:

Jeg lurer også på om de stive lanseringsprisene som forøvrig var på linje med gtx-512 prisene fikk salget til å droppe. Hvis de hadde klart å skvise det billigste kortet 5,- under 5 lappen så tror jeg salget hadde økt drastisk.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tror mer på en pen pris på 1800xt . Mulig det er mange som venter på pene priser her for å få et kurant crossfire sett.

De må nøtt å bli enige om et slepp i året igjen, ellers så blir dette ikke særlgi lønnsomt for hverken kjøpere - grosist - eller produsent. Funker jo ikke slik det er nå om dagen.

Rimelig mange som blir lange i masken også når topp kortetet de kjøpte for to mnd siden er gammetl å ut datert.

Lenke til kommentar

Og G71 er på trappen om 2 uker? eller Juni? Er det 2 uker skjønner jeg at mange tviler og nøler. Har jo da vært 4 store lanseringer siste 6 måneder.

For ikke å snakk om at vannblokker til disse beistene koster rundt 700,-

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Og G71 er på trappen om 2 uker? eller Juni? Er det 2 uker skjønner jeg at mange tviler og nøler. Har jo da vært 4 store lanseringer siste 6 måneder.

5494887[/snapback]

Må ikke blande... G71 er en refresh av GeForce 7800 (G70) akkuratt som X1900 (R580) er en refresh av X1800 (R520)

Det som er ventet til sommeren er neste generasjon kort (G80) med støtte for DirectX 10 og Shader Model 4.0

Etter hva jeg har hørt er planen å ha kortene ute i volum i slutten av feb. begynnelsen av mars. nVidia planlegger flere lanseringer før denne...

Lenke til kommentar
Det skal være i underkant av 3-4 uker i følge ryktene (sent februar - tidlig mars)

5495329[/snapback]

Link?Har hørt slutten av januar/begynnelsen av februar. Leste det på hw.no

5495772[/snapback]

som alltid er det mye rykter osv ang utgining og lanserings datoer. som [GDI]Raptor sier er slutten av feb/ begynnelsen av mars det som det er snakk om. men som alltid med nvidia sier det vel pang og korta er der uten noen rykter eller noe:)

selv om dette er snakk om en 7800 refresh, skal vi ikke legge skjul på at dagens gtx 512 puster 1900 serien i nakken. hva som skjer med dette kortet hvis man slenger på 8 nye pipes og klokker det opp 200 mhz..... ja det blir litt spennende. DirectX 10 og Shader Model 4.0 eller ikke :thumbup:

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Hmm poster et spørmål her som er lovlig utenfor emne men sikkert fler som må gjøre dette nå.

Så lenge siden sist jeg har slettet allle forceware filer at jeg ikke husker hvilket programm som er best til dette, men jeg er sikker på at noen av dere vet det?.

har det det selvsagt bare snakk omm forcware *(skjermkort driver filer) jeg ønsker å fjerne.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Takk

Da kommer jeg med full rapport på hvordan 1900xtx funker i forhold til 7800gtx 512 i morgen, for dem som er intresert.

Ble lite bruk for det sli kortet mitt men  :dontgetit:

5496560[/snapback]

Du er "rå".. :)

Ble det salg av 7800GTX'en allikevel da?

Lenke til kommentar

Ja ble vist det, begynner å bli dyr hobby dette. Men jeg må love meg selv å hoppe over g71, nå får jeg vente på dx10 kort.

edit:

jeg forstår fortsatt ikke dette med bedre bildet kvalitet på Ati. Har sittet å sett på bildene på denne testen lenge, eneste jeg ser er at det ser hakket bedre ut på Nvidia. feks boken som får mye tydligere skrift på nvidia kortet. Men dette får jeg jo testet bedre ut når jeg får kortet.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Sim:

Jeg tittet lenge på den i går.

Jeg synes spillets AA (ikke kortets drivere, viktig poeng) ser penere ut eller mer effektivt ut på Nvidia kortet. Kantene blir fortere jevne på lav 2-4xAA enn på ATI.

Derimot på maks er ATI testet med 6xAA og Nvidia på 8xAA og der synes jeg utjevningene er ganske så like bra, og tipper 8xAA på ATI hadde kanskje gjort den hakket bedre enn Nivida, men bare kanskje.

Men observer et fenomen som fikk meg til å undres om Nvidia er helt på jordet. Se på brostein veien!

Ser du at på ATI er den naturlig og svingete, mens på Nvidia går den i store hakk. Dette i seg selv er nok til at jeg ikke ville hatt kortet, det ser jo helt patetisk ut på Nvidia bildene. Og jeg tenkte at dette må jo være en feil i spillet? Men det er ATI som har opplevd feil/bugs mot spillet og ikke Nvidia.. så tja? Merkelig!

Når det gjelder kvalitet på bildene så synes jeg ATI har litt mer livfulle teksturgjengivelser og varmere farger og synes Nvidia sine blir litt mer plastikk og blasse. Jeg synes også Nvidia fjerner litt av "formene" på objektene, mens ATI beholder de. Eks. ser en kvinne(lite objekt) i T krysset flatbrystet ut på Nvidia bildene men rundbrystet på ATI sine bilder. Samt at ansiktet virker som å ha mer riktig fasong på avstand på ATI. Det samme med takstenen, den ser litt ut som blank tapet på Nvidia, og rundere på ATI.

Men på ren AA synes jeg Nvidia er penest på lav AA, hvis vi ser bort fra det merkelige fenomenet på brostein veien som gjaldt i alle kvaliteter.

Jeg synes gresset var "penere" hos Nvidia og forsvant nesten litt hos ATI.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ja ble vist det, begynner å bli dyr hobby dette. Men jeg må love meg selv å hoppe over g71, nå får jeg vente på dx10 kort.

edit:

jeg forstår fortsatt ikke dette med bedre bildet kvalitet på Ati. Har sittet å sett på bildene på denne testen lenge, eneste jeg ser er at det ser hakket bedre ut på Nvidia. feks boken som får mye tydligere skrift på nvidia kortet. Men dette får jeg jo testet bedre ut når jeg får kortet.

5496718[/snapback]

Ta en titt på denne siden..

http://www.techreport.com/reviews/2006q1/r...0/index.x?pg=12

Ser ut som det er veldig lite forskjell i bildekvalitet

Lenke til kommentar

God morgen

På dagens spill og for dem som ikke spiller på høyere oppløsninger en 1284 så yter faktisk 7800gtx 512 jevnt over bedre, ser jeg etter å ha lest samtlige tester. Men det kortet er jo vansklig\umulig å få tak i.

Prisene slik jeg tror det blir

1900xtx blir der det er nå +- 5800kr

7800gtx 512 +- 5500

1900xt +- 5000

1800xt -+ 3500

7800 gtx 256 +- 3500

7800 gt -+2500

x1800xt er justert mange hundre lapper Ned over natten, mens mange flotte priser på 7800gt - 7800gtx har begynt å dukke opp. Gylden mulighet for 7800gt sli som har vist seg å yte helt i toppen (7800gtx 512 ser faktisk ikke ut til å gjøre det så bra i dagens spill i sli).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Da ble det et X1900XT kort på meg. Klarte å skaffe et ned til 4400,- ink mva (Sapphire). Dyrt nok, men mer overlevbart enn ~5200,- Denne leverandøren hadde dog ikke kort inne, men skal få inn til uka igjen. Da er det bare å smøre seg med tålmodighet sålenge. :)

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...