efikkan Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Spennende kort, men jeg skal ikke dømme det før jeg har sett grundige tester. Men det er vel produsentene av skjermkortene og ikke produsenten av grafikkbrikkene(ATI) som avgjør minnebrikkene til skjermkortet? Lenke til kommentar
achkmed Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Om ikke ati får levert kortet inne... snarest så har nok meget få av oss halv-entusiaster som har kjøpt 1 7800kort tenkt til å "kaste" bort 5300,-+ porto når neste generasjons skjermkort kommer til sommern.... Men om det kommer ut rett før nvidia lanserer sitt neste kort, så er ikke det meg imot(for da må de kutte masse i prisen ) Lenke til kommentar
tbend Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Kan se ut som det er lite minnebrikker ute å går ja Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Jeg er dog spent på å finne ut hvor kraftig 48 shaders er, i spill som er riktig shader intensive.. 5484248[/snapback] Jeg også Det skal også bli spennende å se hvor shader-intensitive forskjellige spill er. Altså med alt annet likt: Hvor mye bedre ytelse er det de ekstra shader-motorene gir? 5484259[/snapback] Ja, det blir interessant å se hvordan det vil utspille seg. AtW Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 R580 skal vistnok bli den første brikken som klarer å kombinere HDR med AA. 5484457[/snapback] Må bare rette litt, R520 skal også klare HDR+AA Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 hvis de bruker 1,2 ns minne hvorfor i all værden er det klokket til 145+ mhz da..... det henger jo ikke på greip i det store og hele Xt må jo da bli en overklokkers drøm, 11K i 3d 05 @ stock så flasher man til xtx og klokker opp minnet 400 mhz og gpu gud vet hvor mye. kan jo også være vi blir og se noen færdig overklokka kort av div spennede utgaver. Lenke til kommentar
asad Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 ser fram til noen tester imorra Lurer på hvordan kortet yter på lavere oppløsninger enn det som har vært testa. Mange her som sitter på 19"lcd. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Da har det jo strengt tatt lite å si om ikk din 19lcd klarer høye oppløsninger, på lavere opplønsinger fikser nokk 7800gtx 512 \1800 xt biffen godt med aa -af på. edit Komplett har 100stk + av powercolor 1800xt inne til samme pris som 1900 xt(4200kr). Blir UTROLIG moro å se hva som skjer med dem i løpet av uken. Lukter jeg ukens tilbud 3400kr Endret 23. januar 2006 av simalarion Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Hvordan i sv.... skal de da få levert? , er det derfor vi ikke ser mere til 7800gtx 512 da. Må være en voldsom krangling om å få den rammen nå !! 5485253[/snapback] Trylle kanskje? hehen som jeg sa, jeg ser mørkt på det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Jeg tipper samsung sitter og gnir seg i hendene nå. De auksjonerer vel bort de få 1,1ns-brikkene de lager og tjener fett på at produsentene prøver å overby hverandre. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Da har det jo strengt tatt lite å si om ikk din 19lcd klarer høye oppløsninger, på lavere opplønsinger fikser nokk 7800gtx 512 \1800 xt biffen godt med aa -af på. edit Komplett har 100stk + av powercolor 1800xt inne til samme pris som 1900 xt(4200kr). Blir UTROLIG moro å se hva som skjer med dem i løpet av uken. Lukter jeg ukens tilbud 3400kr 5485632[/snapback] hvor der du 1900XT til 4200,- finner ikke det? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Beklager det var 4500kr som var prisantydningen til hw.no, forandrer ikke saken så veldig mye. Om prisen havner der pga dyre norske skatter avgifter (gud vet - ikke jeg) er jo en annen sak, vi får se. Endret 23. januar 2006 av simalarion Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Damn. Det her kan jo bli riktig så morosamt. Jeg som skal bestille ny dunk snart og allting. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Jeg tipper samsung sitter og gnir seg i hendene nå. De auksjonerer vel bort de få 1,1ns-brikkene de lager og tjener fett på at produsentene prøver å overby hverandre. 5485700[/snapback] hehe.....ingen som har hørt om 0.9 ns ryktene? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Kan det være slik at ATI har sikret seg et flertall av 1,1ns-brikkene? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Det må det være om dette er riktig, dette lover ikke bra for prisen heller. Mulig de også var truet til å gjøre dette for og blik så mye bedre en 7800gtx 512 som de trenger å være. Men merklig merklig Da spørs det hvor mange kort som blir servert på denne Duken som hw.no skriver om Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Dæven! forskjellen på XT og XTX var jo kun papirmessig. Jeg trodde det var en skrivefeil. Lurer på om jeg for første gang skal bryte 3000-3.500,- barrieren for nytt skjermkort . Jeg så akkurat et 7800GTX 256MB til 3.500 på ukens tilbud. Kan ikke si det frister hvis jeg i løpet av noen uker får et X1900XT@XTX++ til 4500,- Blir spennende å se hva som skjer med prisene på X1800XT, samt også 7800GTX 256/512 når X1900 er sluppet. Jeg tror jammen julen er en måned forsinket i år EDIT: Er det virkelig 1.1ns minne som er gode for minst opptil 1800Mhz så gleder jeg meg til vannkjøling på det kortet. Hvor varme er disse kortene? En Opty165@2900, 2GB PC4000 og X1900XT 512MB@xxx/1900 *say cheese* Endret 23. januar 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
Cid Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Kort melding til alle som roper om troverdighet og lanseringstidspunkt/tilgjengelighet.... ATI kan papirlansere mange mnd i forveien uten at det koster dem ei krone Og vet du hva? De driter i hvilken kred du gir dem, for de vet at både jeg og du er noen skikkelige HWorer, om kortene er tilgjengelig ett ååår etter lansering så er det fortsatt det vi kjøper hvis det gir mest bang/4buck når det kommer Sorry, men jeg er et ludder. Og det er du òg. Edit: P.S. Når det kommer til tilgjengelighet, så kan denne mangelen på minne komme av at de som skal lage de nye ATI kortene allerede har bestillt, og muligens også allerede fått levert en skithaug med minne på 1,1ns. For Samsung betyr det ingenting hvem som har et reelt produkt på markedet, de rasjonerer ut ettersom når bestillingen ble foretatt, så hvis produsentene er godt forberedt ligger minnet bare og venter på GPU`n. Og dermed trenger ikke tilgjengeligheten på minnet å hverken bedres eller forverres av dette Endret 24. januar 2006 av Cid Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Kort melding til alle som roper om troverdighet og lanseringstidspunkt/tilgjengelighet.... ATI kan papirlansere mange mnd i forveien uten at det koster dem ei krone Og vet du hva? De driter i hvilken kred du gir dem, for de vet at både jeg og du er noen skikkelige HWorer, om kortene er tilgjengelig ett ååår etter lansering så er det fortsatt det vi kjøper hvis det gir mest bang/4buck når det kommer Sorry, men jeg er et ludder. Og det er du òg. 5488949[/snapback] Hehe, er litt uenig me deg. Hvis jeg skal ha meg nytt skjermkort å har kanskje ikke så mye penger å rutle me, (som en stor del av oss forbrukere ikke har) Jeg har hørt at 1900xtx skal være bra, å kan gå opp litt i pris for å få det. Du sitter nå, pengene er klare å venter til 24 januar, fordi det er da kortet blir lansert (når man lanserer et produkt så betyr det at kortet er klart for marketet, å ikke minst, tilgjengelig) Dagen kommer men det viser seg at kortet ikke vil nå butikkene før om minst en månde, å da i svært begrenset antall. Jeg tviler på om mange gidder å vente 2 månder til, å kjøper heller noe annet. Men jeg er enig med at der er noen HWorer der ute sm absolutt må ha det beste av det beste, men seriøst...hvor liten brøkdel utgjør de av det totale marketet? Tror du at alle selger kortet de har kjøpt, taper penger å må ut med mer for å få se ekstra FPS? EDIT: Det at ATi kanskje har bestil disse 1.1ns brikkene i forveien kan jo være, da har de gjort noe veldigt lurt men, tror du ikke Nvidia bare sitter å ser at ATi graver til seg 1.1 ns minnebrikker? Jeg tror det ligger i produksjonen, men hvem vet? For bare vente å se, siden netshop ikke har kortet enda så kan det tyde på at de andre butikkene vil ha samme problem, men det er bare utsagn. Me GTX 512 så var de plutseli inne på komplett å det samme kan jo skje med ATi sine kort. Ingen som har hørt om noe klokkeslett? Endret 24. januar 2006 av Bahamut Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 evnt må du starte å vente på nVIDIA lanseringern i steden . Men vi får se etter kl 15.00 i dag hva som skjer på webshopper rundt omkring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå