Admin'c Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Vet noen hvordan man legger video ut på cd-r uten og miste kvaliteten? Nero klarer ikke å gjøre jobben uten å redusere oppløsningen... Lenke til kommentar
tKila Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Litt avhengig av hva du mener: Er det DV video du snakker om, som skal spilles på DVD spiller, har du disse alternativene (få spillere støtter X(S)VCD) CDR plate til DVD spiller: - VCD (352x288) - SVCD (480x576) - X(S)VCD (720x576 = DV) Om du bare skal ha avi,til avspilling på PC er vel DivX (640X480) det beste.. Når det gjelder konvertering, så finnes det et hav av verktøy, mesteparten er gratis... Sjekk ut: http://www.vcdhelp.com/comparison.htm Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. september 2002 Forfatter Del Skrevet 13. september 2002 Nero klarer vcd og svcd emn kvaliteten på det beste valget er 400*ett eller annet (svcd). Har tenkt å brenne en kort snutt på dvd uten at det blir firkanter i filmen på store tver. Vet noen om det går ann å brenne dvd på en cd-r plate? Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Vil du ha god kvalitet på fimen ville jeg ha brukt 2 cd plater. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. september 2002 Forfatter Del Skrevet 13. september 2002 Det er løiksom ikke plassen som er problemet. Med svcd går bare 90mb med. Jeg tenkte og brenne i dvd kvalitet 750*576. Har en Harman Kardon spiller i stua og jeg er ikke fornøyd med kvaliteten. Har sett på siden nevnt ovenfor. Den desidert beste siden for Dvd og brenning jeg hittil noensinne har sett. Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Jeg har prøvd å lage såkalte mini-DVD'er, der DVD-filene legges på en CD-R. Jeg benyttet MyDVD og dannet DVD-image (egentlig bare en katalog med filer) på harddisken, og kopierte deretter disse filene ut på en CD-R. Denne fungerte fint som DVD i en PC, og startet opp DVD-spilling. Men i min DVD-spiller i stua gikk den ikke. Jeg tror det er noen DVD-spillere som klarer slike mini-DVD'er, sjekk eventuelt http://www.vcdhelp.com i DVD players. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå