Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer på nettverket med WRT54G (Linksys)

Anbefalte innlegg

Jeg har en lite nettverk hjemme med en Linksys WRT54G v.2.2. Jeg har problemer med denne routeren. den faller ut og inn veldig ofte. opptil 2 ganger daglig dette er utrolig irriterenes vis jeg feks laster ned ting, spiller eller lignende. Jeg har Telenor 2mbit og en sånn speedtouch boks koblet inn og routeren etter det. Så: ADSL/Telefonledning->Speedtouch->Linksys->PC'ene

Der jeg bodde før hadde jeg en d-link router koblet i og den virket utmerket, men da hadde jeg ingen speedtouch tilkoblet etter det jeg husket. Da falt jeg utrolig sjeldent ut og det var som regel telenor sin skyld. Kan det være at hvis jeg fjerner speedtouchen og lar routeren ringer opp at jeg får en bedre linje? hvis dette er mulig. eller kan det være noen andre grunner til at jeg faller ut? Har levd lenge med at jeg må restarte ruteren ved å ta strømforsyning inn og ut, og falt konstant ut av spill for å så komme inn igjen 1 sec etterpå. dette er frustrenede. må være noe å gjøre uten å kjøpe ny router.

en liten undernote:

Har også utrolige problemer med dc++. har lest alle mulige guider. som portforward.com og poster her. Har gjort alt men til ingen nytte. får ikke brukt active mode, og alle vet at passive mode er ubukelig. Da jeg hadde linksysen åpnet jeg bare DMZ på min ip og da da den perfekt. Har prøver både med og uten og DMZ og virker fortsatt ikke. Da med og uten port forwarding. Kasnje noen har samme problem eller en løsning på dette? Hater å bruke trege bittorrent

Enda en undernote:

kom akkurat på. hva kan problemet være om bittorent bare vil last ned på 12kb/s og når jeg er hos andre med en lap at den samme nedlastningen at hastigheten øker betraktelig. da jeg kommer hjem igjen, går den ned til 12 igjen. veldig rart.

Takk for tiden du brukte til å lese gjennom sytingen min:) Håper på svar og hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det minner om at du har et NAT problem..

Ta og oppgrader firmwaren på linksys routeren først, så går du på portforward.com igjen, og konfigurerer den på nytt...

Har du slått på UPNP? Isåfall må du slå av det, da WRT54G har problemer med dette..

Du sier ingenting om hvilken bittorrent klient du bruker, men om du bruker azureus, går du inn på konfigurasjon -> plugins -> upnp og deaktiverer det der også..

Lenke til kommentar

The filetransfer problem is very specific to the Linksys WRT54G version 2.2. Check the underside of your router, the version 2.2 should be printed next to the "Model:WRT54G" on the barcoded sticker.

A memory bus design problem in these models causes a fatal memory access error, when there is a large amount of data transferred across the wireless/ethernet interfaces, or when data with specific byte patterns are transferred.

The fix, is to slightly overclock the router, which changes the memory bus speed and makes the problem disappear. Linksys has released a "beta" official firmware release now, which supposedly fixes this problem. It's available at ftp://ftp.linksys.com/sg/support/download...ransfer_Issues/

If you are using third party firmware, such as sveasoft, dd-wrt, or openwrt, you can fix the issue by getting a shell on your router via telnet/ssh, and typing in the following commands:

nvram set clkfreq=216

nvram commit

This does essentially the same as what Linksys's beta firmware does.

Hope it helps.

Lenke til kommentar

Oppgraderte firmwaren. herregud den var fra oct 2004. virker som problemet mitt er blitt løst nå med at jeg faller ut hele tiden.

Angående dc++ tror jeg har funnet problemet der også. har speedtouch fra telenor og muligens en firewall inne i den. noen som har hørt om det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...