NightWolfie Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Heisann! Jeg skal ta teoriprøven for moped om 2 uker, og jeg lurer hva jeg får på den. Kjørelæreren min sa at jeg kunne klikke meg inn på www.prove.no og ta den testen som var der. Er det en sånn test jeg får, eller har det kommet noe nytt nå i 2006? Har lest litt på vegvesen.no men det sier meg ikke så mye Btw, den www.prove.no testen fikk jeg kun en feil på på første forsøk. Ligger jeg godt an da? Jeg må få greie på alt dette surret Takker for alle svar! Nightwolfie Endret 23. januar 2006 av NightWolfie Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Om du fikk kun én feil på første forsøk vil jeg tro du ligger fint an til den hos biltilsynet Tenk på alle de blonde scooterjentene, de har også tatt den en gang vetdu! Tror ikke du skal ha noe problem med å klare den, jeg.. Lykke til! Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Herlig Takk for svar! Nightwolfie Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Får man skiltspørsmål også? Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Det regner jeg med, ja. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Du kan vel få spørsmål om alt som står i boka tenker jeg Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Hvilken bok? Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Hvilken bok? 5520406[/snapback] Veien til mopedførerkortet Endret 1. februar 2006 av _Adler_ Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Kjøpte meg den nå Ganske bra egentlig Takker for tipset!! Nightwolfie Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Når man først er inne på det med mopedopplæring. Lærer man virkelig der at mopedene skal ligge MIDT i veibanen, og ALDRI slippe forbi biler ?? Da jeg var 16, og det ikke fantes no` som het mopedopplæring, så kjørte vi på hvitstripa, og var ikke til hinder for noen. Her jeg bor, må jeg rett som det er ligge i køer med moped foran i flerfoldige km i 45 km/ t. I den tette trafikken som er her, finnes det ikke mulighet for forbikjøring på dagtid. Men hadde mopeden kjørt som vi gjorde, hadde det ikke vært noe problem. Og en annen ting, Hvorfor finnes det omtrent ikke en moped med lys både foran OG bak ? ! SAMTIDIG... Det skal ikke være enten eller. Skift pærer for pokker ! Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Med fare for at de skal bli presset av veien, enkelt og greit.. Jeg lå alltid midt i veien... Ja, fordet vi lærte det Endret 1. februar 2006 av Pluggen Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Når man først er inne på det med mopedopplæring. Lærer man virkelig der at mopedene skal ligge MIDT i veibanen, og ALDRI slippe forbi biler ?? Da jeg var 16, og det ikke fantes no` som het mopedopplæring, så kjørte vi på hvitstripa, og var ikke til hinder for noen. Her jeg bor, må jeg rett som det er ligge i køer med moped foran i flerfoldige km i 45 km/ t. I den tette trafikken som er her, finnes det ikke mulighet for forbikjøring på dagtid. Men hadde mopeden kjørt som vi gjorde, hadde det ikke vært noe problem.Og en annen ting, Hvorfor finnes det omtrent ikke en moped med lys både foran OG bak ? ! SAMTIDIG... Det skal ikke være enten eller. Skift pærer for pokker ! 5535975[/snapback] hvis du kjørte kun på hvitestripen, kan du vær eheldig for at en bil ikkje har presset deg av vegen. en mopedist ska lligge midt i kjørebanen pga at biler som skal forbi ikkje skal presse deg lengre ut av vegen enn du allerede er. eg har moped med lys både forran og bak samtidig Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Finnes det noen program til pcen som jeg kan få tak i? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Vi lærte at man skal ligge ca. 1 meter fra høyre kantlinje..ca. i høyre hjulsporet til en bil (om veien er slitt ;p ) men når jeg ser en stooooor trailer bak meg kjører jeg noen cm. nærmere midten.. pga erfaringer ;P Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Det å legge seg sporet til bilene har jeg aldri gjort.. Kan bli vanskelig å komme ut av, å hva hvis det ligger et kumlokk i sporet så er ikke det slitt så mye som veien, noe som kan bli farlig å treffe om du kommer skrått på det.. Oppfordrer bilene bak til stygge forbikjøringer også... Legg dere midt i veien, har vært der selv, så jeg tar hvertfall hensyn til dere Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 altså, nå mener ikke jeg halv meter dype spor eller da ;P men man ser på de fleste veger som har blitt brukt litt at det er lysere der biler kjører x] men ca. 1 meter har vi lært av kjørelæreren...Ingen andre ? :o Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Jeg fikk beskjed om vi skulle overse det kapittelet i boka.. Fikk bare beskjed om å ligge midt i veien, selvom boka sa noe annet.. Fikk også beskjed av kjørelærer om å "sprite" opp mopeden litt, å si han sa det om vi blei stoppa, for det skulle han svare for (blei gjort veldig oppmerksom på at det var ulovlig og at vi ikke slapp bot av den grunn, men han skulle villig svare for å ha sagt det til oss) Var da snakk om å sette de tilbake til original stand som fra fabrikk, fordet det var den farten de var laget for Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 heh, noen sjåførlærere er fleksible ja ;P min kjørte f.eks i 60-65 i 50'sonen med motorsykkel foran oss.. holdt nesten ikke følge.. Selv om vi kjørte i 55 selv ;P også kjørte jeg bakerst siden jeg hadde "mest erfaring" blant de som var med.. (jeg hadde vært med før..) nr. 4 fikk stopp før en rundkjøring.. læreren bare fortsatte kjøringen og jeg og han andre måtte da kjøre etter læreren og de andre.. han sa ikke et kvekk i intercom'n engang ;P eneste gang han brukte den var før vi startet for å teste om de funket x] Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Da var prøven bestått og jeg har fått sertifikatet Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
V-by Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Da var prøven bestått og jeg har fått sertifikatet Takk for all hjelp! 5562652[/snapback] Grattis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå