Gå til innhold

Celeron 800 problemer

pål iversen

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte igår en boxed Celeron 800MHz (100MHzFSB) CPU og en slotkonverter (slotket) for å sette denne i mitt Tekram (P6B40D-A5) slot-1 hovedkort (BX440 chipsett).

I følge Tekrams CPU kompatibilitets oversikt skal denne prosessoren virke med dette hovedkortet.

http://support.tekramusa.com/support2.nsf/...c2?OpenDocument

Hardware innstallasjon, CPU-vifte tilkobling, jumper setting på hovedkortet (for 800MHz CPU) og 100MHz FSB setting i BIOS gikk fint, men når jeg slo på PC'en skjedde veldig lite:

Skjermen var svart og jeg hørte ingen "beep" fra hovedkortet, men strømforsyning, vifter, Harddrive og CDbrenner startet opp.

Jeg lot jumper settingen på slotkonverteren stå på "auto" for spenning til CPU'en.

Da jeg re-innstallerte min gamle PIII 450MHz slot 1 CPU virket alt som det skulle igjen.

Har jeg oversett noe vesentlig?

Kan dere vennligst hjelpe?

Vennlig hilsen

Pål Iversen

MIN MASKIN:

-ATX midi-tower

-Tekram dual-prosessor hovedkort (P6B40D-A5) (Jeg bruker kun 1 prosessor, slot 2 er terminert)

-2 x 128 MB SDRAM (133MHz)

-Harddisker: -IBM 18GHz, 7200rpm, UDMA 66

-Seagate 40GHz, 7200rpm, UDMA 66

-CD brenner: -Plextor intern IDE 16/10/40

-Grafikkort: -Matrox G450, 32MB dualhead AGP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å prøve manuell spenningsjustering på CPU'en. Celeron 800 og oppover bruker ca. 1,5 V og det er ikke alle SlotKets som finner ut av dette. Sjekk med Intel hva den nøyaktige spenningen er, så prøver du deg fram. Hvis SlotKet'en din prøver med 2,0 V (Standard PIII-450), så vil ikke CPU'en være med.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...