qstein Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg oppgraderte pc'en min med ny prossesor, hovedkort, ekstra ram og i det jeg skulle starte maskinen gikk det som vanlig i 2 sekunder så skrudde den seg av.. den vil ikke på! Noen som har forslag til hva som kan være grunnen? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Maskinvare? Har du festet CPU kjøleren godt nok? Lager den noen lyd eller noe slik? Lenke til kommentar
qstein Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 ja er vel mest sannsynlig no maskinvare. Jepp det er den... vannkjøling på amd xp. Ingen lyder heller.. Men en kammerat sa det muligens var strømforsyningen... har 350w. Trodde det ville holde... Men håper for all del det ikke er prossesoren! :S Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Det jeg mente når jeg skrev "Maskinvare?" var hvilke komponenter du har i maskinen din (Modell osv) Hvis maskinen bare gir fra seg et "puff", så kan det ligne på at det er strømforsyningen din som ikke takler alt. Lenke til kommentar
qstein Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 hehe ok! Har amd 2800 abit kg7 hovedkosrt er vel bare det som er aktuelt å vite tenker jeg? Det er ikke akkurat så lite som bare et puff.. altså det kan være et puff som varer i 2 sekunder Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Jeg syns nå det hadde vært interessant med all maskinvare informasjon jeg da men. Det kan hende strømforsyningen din ikke takler alt du har i maskinen, og derfor ikke klarer å starte på korrekt måte. Har du prøvd og demontert alt, og satt det sammen igjen? Kan hende noe ikke sitter skikkelig fast. Når du monterte hovedkortet, passer du på at opphøynerne fra kabinettet ble satt på korrekt plass? Altså, at de opphøyner skruene fra kabinettet kom under skruehullene på hovedkortet (Hvis du skjønner hva jeg mener). Hvis f.eks en opphøyner tar oppi hovedkortet, uten at den er under et skruehull, så kan det forårsake en liten kortslutning på hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå