Gå til innhold

Problemer med skjermkort i enkelte spill

WeeR

Anbefalte innlegg

Hei!

Sliter med skjermkortet mitt når det kommer til enkelte spill, noen som kan ha noen ideer om hva som kan være galt??

(Se screenshot, gjelder blant annet settlers 3 og age of empires 3)

For meg kan det se ut som artifacts, men dette er noe jeg ikke har noe særlig erfaring med..

Det som er rart, er at når dette skjer, kan jeg tabbe ut i windows, surfe en 3-4 minutter, så gå tilbake til spillet, og alt fungerer da utmerket. (da i ett par minutter før jeg må gjenta tabbingen).

Skjermkortet er ikke modda eller klokka..

Takker på forhånd for alle svar :)

post-5418-1137972732_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kortet holder som sagt 70c ved vanlig windowsbruk, 130c ved Age of Empires III. Har ikke testet nye drivere enda.

5511693[/snapback]

Jeg tror problemet ligger i varmeutviklingen.

Når du legger ned spillet, og bare surfer vil ikke skjermkortet jobbe så mye som det gjør under spilling, og temperaturen vil derfor synke.

Når du så starter opp igjen spillet vil temperaturen øke, og du får artifacts.

Mine erfaringer tilsier at 130 grader under load er alt for mye, og jeg synes ikke det er rart at du får problemer med så høye temperaturer.

Lenke til kommentar

Takker for mange gode svar.

Kan virke som det er ett problem med skjermkortet.

Har nå lest litt rundt, og ser ut til at det er vanlig med idle temp rundt 50-60c, og load temp på 70-90c.

Får ringe og høre på mandag om det er best med en retur på kortet, hvis ingen her har noen andre gode ideer til hva jeg kan prøve på :)

Lenke til kommentar

Har en Artic Cooling NV Silencer 6 Rev 2 liggende som jeg skulle montere på skjermkortet for å få bort støyen, men som sagt har jeg jo hatt problemer med kortet siden det var nytt, og nå er det 3 uker igjen av garantien, og det ser jo ut som det er noe feil på kortet, og da vil jeg helst få det byttet før jeg eventuellt bytter kjøler..

Lenke til kommentar

Kan også legge til at skjermkortet det er snakk om er ett;

Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 2ns

PCI Express,"Ultra/1960PCX GS"ViVo/2xDVI, på følgende hovedkort;

MSI K8N NEO4 Platinum Hovedkort S939

nForce4 Ultra,4xSATA2,D-GbLAN,PCI-E,ATX

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...