Gå til innhold

Skal kjøpe ny cpu vifte, hvilken kjøler best?

lOvebakken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skal kjøpe ny cpu vifte og har sett litt på disse:

Scythe ninja

Zalman 9500

Thermalright xp-120

til scythe ninja og thermalright xp-120 har jeg sett på en Thermaltake vifte

noen som vet hvilken som kjøler best?

evt andre forslag?

5483130[/snapback]

Jeg har zalamander viften og er meget fornøyd med den. For og gi en liten peilepinne..

Akuratt nå så ligger tempen min på en 3500+ winchester på 25grader med AS5 ;) og det er på 1800rpm, dog med kabinett døren åpen. Når den er lukket så er det ikke snakk om mere en 3-4 grader forskjeld.

Endret av Loc Dogg
Lenke til kommentar

vapochillen kommer også dårlig ut et par steder, husker ikke helt, men tror det var tom's hardware eller overclocking.com.

har zalman9500 vifta selv. satte den på en amd3700 san diego, ligger på ca 32C med 1350rpm. rett nok med åpen dør, men tror ikke det blir mye forkskjell når jeg lukker. litt kronglete montering siden den er så svær, i tillegg til at tegningene i instruksjonene ikke er helt tydelige hele tiden.

er også en fordel at den er så fleksibel. passer de fleste sokler, i tillegg til at den kan monteres i fire forskjellige retninger. siden vifta står vertikalt på hovedkortet hjelper den også til med å styre luftstrømmen i kabinettet.

pass bare på dersom du bruker maskinen på lan eller flytter endel på den. 9500 er stor og tung, og kraftige støt kan gjøre ekle ting med hk ditt

Lenke til kommentar
tror jeg har bestemt meg for zalman 9500. (eller kanskje scythe ninja?)

noen som vet om det kommer en ny versjon av zalman 9500 med 120mm vifte snart?

5520069[/snapback]

Trur ikke det kommer en med 120mm vifte, Det beiste er stort nok fraførav, Fikk nesten bakoversveis når jeg så vifta første gangen :hmm::p

Lenke til kommentar

ville valgt thermalrighten jeg da, eller Vapochill micro,

hadde en XP97 på min gamle athlon, med standard kjøleren var idle 39*, etter overklokk 45*load på 55*

når dette beistet fra thermalright kom på var idle temp overklokket (enda mer enn det i stad) under 39 hele tia;) load snek seg aldri over 45 heller;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...