Gå til innhold

1000 FSB ?

olemor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjekk at 'Hyper Transport Frequency' (under 'Advanced Menu' -> 'CPU Configuration' i BIOS) står på 5x.

5485793[/snapback]

Har et spørsmål til deg . Når jeg klokket min cpu så fikk jeg blå skjerm , Den du refererer til da stod den på 4 ikke 5. Kan det ha litt av skylden. Alt annet var riktig satt.

Lenke til kommentar
Sjekk at 'Hyper Transport Frequency' (under 'Advanced Menu' -> 'CPU Configuration' i BIOS) står på 5x.

5485793[/snapback]

Har et spørsmål til deg . Når jeg klokket min cpu så fikk jeg blå skjerm , Den du refererer til da stod den på 4 ikke 5. Kan det ha litt av skylden. Alt annet var riktig satt.

5486064[/snapback]

Når du overklokker er det best å la den stå på 4.
Lenke til kommentar

Min var og på 800fsb på standar klokk på CPU`en: 10x200 = 2000 ~ 2Ghz

HT ble slikt på standar hastighet:

200x4 = 800fsb

Overklokket:

250x4 = 1000 fsb Da nådde jeg toppen på hvor høyt mitt hovedkort kan klare fsb. Makser den helt ut ;)

Slik får du den opp, klokk CPU`en med FSB så kommer du deg dit. Standaren er som sakt 800fsb ;)

Håper dette hjalp.

Mhv BanAnus

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Standard på socket 939 skal være 1000 MHz HT, dvs. 200 MHz HTT * 5.

Jeg synes det er litt merkelig at det ikke kommer opp 1000 MHz HT når du har satt HT-multiplikatoren til 5x i BIOS.

Hva rapporterer andre programmer som CPU-Z, PC Wizard 2006 og Lavalys Everest?

5490493[/snapback]

Står samma hos meg , tror det er AI Booster som er et dårlig program ...

Men alt står jo på auto ...

Her er bilder fra CPU-Z , hva ville du endrebjorsvik anbefalle meg å gjøre ? Skal klokke litt jeg , kunne du anbefalle en kjøler til cpu og ram. Og hvor langt jeg burde dra maskinen ?

untitled5if.th.jpg

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Her er bilder fra CPU-Z , hva ville du endrebjorsvik anbefalle meg å gjøre ? Skal klokke litt jeg , kunne du anbefalle en kjøler til cpu og ram. Og hvor langt jeg burde dra maskinen ?
CPU-Z rapporterer ikke HT-frekvens, men ellers ser alt veldig fint ut.

Det er greit å begynne klokkingen med å sette HT-multiplikatoren til 4x i BIOS slik at du er på den sikre siden.

2,6 GHz er vel vanlig å dra San Diego opp på uten særlige problemer. En god kjøler kan f.eks være Zalman CNPS7700-Cu, Vapochill Micro High End eller Thermaltake Blu Orb II.

Lenke til kommentar

Det er greit å begynne klokkingen med å sette HT-multiplikatoren til 4x i BIOS slik at du er på den sikre siden.

2,6 GHz er vel vanlig å dra San Diego opp på uten særlige problemer. En god kjøler kan f.eks være Zalman CNPS7700-Cu, Vapochill Micro High End eller Thermaltake Blu Orb II.

5492799[/snapback]

Vil du anbefalle Multiplier x 12 da ?

Hvis om at minne skulle svikte (blåskjerm o.l) burde jeg da stille timings eller sette minnet på 333 mhz i stedet for 400 mhz ?

Kjører 2-2-2-5 , hva burde jeg evt ha om det skulle svikte ?

Lenke til kommentar

5492799[/snapback]

Hvis om at minne skulle svikte (blåskjerm o.l) burde jeg da stille timings eller sette minnet på 333 mhz i stedet for 400 mhz ?

5498871[/snapback]

En så høy multiplikator som mulig (12x i dette tilfellet) fører til en lavere HTT, og dermed mindre belastning på minne og hovedkort.

Hva som er best av å sette ned frekvens eller timings bør du teste ut selv og se hva som fungerer best. Det letteste er nok å slakke timingsene (til f.eks 2-3-3-8).

Lenke til kommentar

5492799[/snapback]

5498871[/snapback]

En så høy multiplikator som mulig (12x i dette tilfellet) fører til en lavere HTT, og dermed mindre belastning på minne og hovedkort.

Hva som er best av å sette ned frekvens eller timings bør du teste ut selv og se hva som fungerer best. Det letteste er nok å slakke timingsene (til f.eks 2-3-3-8).

5498940[/snapback]

Men når jeg får blåskjerm , er det minnet som blir for varmt ? eller klarer den ikke å lese så høyt ?

Jeg jakter på bra 3dmark05 score og helst lav timings :p

Med det jeg kjører nå så får jeg rundt 8800 ... (kanskje mer) har lyst til å bestige 9000 grensen :p

kan du forklare hva enkelt timings står for ? 2 (?) - 3(?) - 3(?) - (8)

Hva anbefaller du å stille på for å nå rundt 9000 i 3dmark05 :p om du har noen tips ^_^

Lenke til kommentar
Men når jeg får blåskjerm , er det minnet som blir for varmt ? eller klarer den ikke å lese så høyt ?

Jeg jakter på bra 3dmark05 score og helst lav timings :p

Med det jeg kjører nå så får jeg rundt 8800 ... (kanskje mer) har lyst til å bestige 9000 grensen :p

5499019[/snapback]

Det er umulig å si hva som feiler. Du må prøve frem og tilbake med forskjellige ting.

Minnet blir sjeldent kritisk varmt, det som heller skjer er at det ikke greier å henge med i svingene. Dette fikser du ved å slakke timingsene eller sette ned frekvensen.

3DMark05 er mest avhengig av et raskt skjermkort. CPU har litt innvirkning, men RAM har veldig lite. Du kan med trygghet sette ned timingsene hvis prosessoren har mer å gå på.

Overklokking går ut på å prøve og feile. Det finnes ikke noe fasitsvar, og det er umulig å si hva som er problemet når "du får blåskjerm".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...