Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stereo på moped

zaint

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg bare lurte på om noen vet hvor man kan få tak i høytalere som drives av 12V?

Har planer om å sette dette på mopeden min.

Det blir jo da eventuelt å koble ledningene på fra høytalerne og inn på batteriet

og ta en audio leding til en iPod mp3 spiller eller noe liknende.

Takker for alle svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bygde et lydanlegg til scooteren som virket bra. Jeg fikk tak i en 2X12 watt forsterker for 12 volt som jeg koblet til batteriet i scooteren. Jeg hadde en kasse på bagasjebrettet hvor forsterkeren og høyttaleren (Seas med dobbeltmembran!) var. Som lydkilde brukte jeg en walkman, som til og med tålte å bli mistet i 60 kilometer i timen og lande i en søledam. Når det regnet ble jo kassen full av vann så forsterkeren ble full av irr etterhvert, men det gjorde ingenting. Den fungerte helt fint under vann. Det enkleste er nok å få tak i et egnet kasse som er lett nok (stikkord: aluminium) og montere en høyttaler og en bilradio. Bilradioen bør være med noen år gammel (uten display, men med skrusøker) for de påvirkes ikke så mye av tenningsstøy.

Lenke til kommentar
Han spør etter hjelp, det kan forum brukes til. At du ikke forstår meninga med alt, er ikke vårt problem.

5526841[/snapback]

Kjøp en ikke altfor stor forsterker da batteriet på mopeden din ikke er altfor stort, og noen ok høytalere på ikke mange watt, så burde det gå bra, evt. om du bruker en gammel bilradio som nevnt tidligere her ;)

Latterlig innlegg, btw.

5526841[/snapback]

Det stemmer!!

Forum er til for at folk skal få svar, samma hvor teit det høres ut for andre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...