Boralis Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Handicap-programmet i Telenor (HCP) er et 2 årig opplærings- og arbeidstreningsprogram for fysisk funksjonshemmede som gir deltakerne arbeidserfaring. Fleksibilitet i alle ledd Om man sier Handicap-programmet, så høres dette kanskje ut som en statlig reform eller et tiltak overfor handicappede. Men slik er det ikke. Handicap-programmet er en avdelingsfunksjon i den store næringslivsbedriften Telenor. Og programmet går ut på å få handicappede ut i meningsfylt arbeid. http://vg.jobb24.no/advertiseFrameset.asp?...telenor.no/hcp/ Leste litt om dette og syntes det faktisk fortjente litt ekstra oppmerksomhet da dette ikke er hverdagskost fra bedriftseiere. Mulig en del bedriftseiere burde studere dette og tenke mere i denne retningen istedenfor som i dag bare være optatt av hvilke grupper de kan stenge ute fra arbeidslivet fordi de koster dem for mye Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Opplegget er i og for seg bra, men jeg tror at handicappede har større behov for å komme seg ut blant folk. Ommgås andre mennesker daglig. Dette opplegget kan hindre det, men for all del, flott iniativ. Men det at de også har behov for å føle at de gjør nytte for seg er jo også et viktig poeng... hmm Endret 23. januar 2006 av monzilla Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 kanskje løsningen er at man oppretter sentre med dette ustryret montert slik at flere handicappde kan møtes og arbeide sammen, tiltross for at de jobber i helt forskjellige firmaeR? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Tråden kan forøvrig slettes om ønskelig, da jeg trkker meg fra Politikk,religion og samfunn på grunn av begrensninger i ytringsfriheten som plutselig inføres mot enkelte .Dette er et problem som desverre dukker opp på dette forum og som har ført til at både vanlige brukere og moderatorer har trukket seg totalt ut av Hardware.no 5483386[/snapback] I stedet for å komme med ufine antydninger, lag en egen sak på det. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Telenors tiltak viser det mange hevder, at private bedrifter også kan vise samfunnsengasjement. Samfunnsengasjement trenger ikke være offentlig og betales via skatteseddelen. Men nå er jeg usikker på hvordan dette egentlig finansieres. For meg virker det faktisk som om det er det offentlige som finansierer dette allikevel, gjennom at Telenor får deltakere gjennom aetat, og fakturerer aetat for disse. Slik jeg oppfattet det etter å ha brukt 3 min på siden i hvertfall. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Så her får Telenor gratis arbeidskraft, god publisitet, og Snekker'n trekker seg tilbake? Tre ting på en gang?! Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 aner jeg et kinderegg? Lenke til kommentar
GKO Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Så her får Telenor gratis arbeidskraft, god publisitet, og Snekker'n trekker seg tilbake? Tre ting på en gang?! 5483990[/snapback] Så du er igang med feiringen,siden en av dine "overmenn" har trukket seg Endret 23. januar 2006 av GKO Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Siden jeg har jobbet endel år i Telenor kjenner jeg denne ordningen ganske godt. Syns det fungerte veldig bra og har aldri opplevd det som en negativ ting, tvert i mot. Dette er absolutt noe flere arbeidsgivere skulle vurdert etter mitt syn. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Dette er ganske genialt. Men vil ikke dette knuse illusjonen til enkelte her på P&R om at alle private bedrifter (til den grad telenor er privat ihvertfall) er onde? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå