Gå til innhold

Du trenger ikke å gå på jobben, bare du komm

Anbefalte innlegg

Handicap-programmet i Telenor (HCP) er et 2 årig opplærings- og arbeidstreningsprogram for fysisk funksjonshemmede som gir deltakerne arbeidserfaring.

Fleksibilitet i alle ledd  Om man sier Handicap-programmet, så høres dette kanskje ut som en statlig reform eller et tiltak overfor handicappede. Men slik er det ikke. Handicap-programmet er en avdelingsfunksjon i den store næringslivsbedriften Telenor. Og programmet går ut på å få handicappede ut i meningsfylt arbeid.

http://vg.jobb24.no/advertiseFrameset.asp?...telenor.no/hcp/

Leste litt om dette og syntes det faktisk fortjente litt ekstra oppmerksomhet da dette ikke er hverdagskost fra bedriftseiere.

Mulig en del bedriftseiere burde studere dette og tenke mere i denne retningen istedenfor som i dag bare være optatt av hvilke grupper de kan stenge ute fra arbeidslivet fordi de koster dem for mye :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplegget er i og for seg bra, men jeg tror at handicappede har større behov for å komme seg ut blant folk. Ommgås andre mennesker daglig. Dette opplegget kan hindre det, men for all del, flott iniativ.

Men det at de også har behov for å føle at de gjør nytte for seg er jo også et viktig poeng... hmm :w00t:

Endret av monzilla
Lenke til kommentar
Tråden kan forøvrig slettes om ønskelig, da jeg trkker meg fra  Politikk,religion og samfunn på grunn av  begrensninger i ytringsfriheten  som plutselig inføres mot enkelte .

Dette er et problem som desverre dukker opp  på dette forum og som har ført til at både vanlige brukere og moderatorer har trukket seg totalt ut av Hardware.no  :thumbdown:

5483386[/snapback]

I stedet for å komme med ufine antydninger, lag en egen sak på det.

Lenke til kommentar

Telenors tiltak viser det mange hevder, at private bedrifter også kan vise samfunnsengasjement. Samfunnsengasjement trenger ikke være offentlig og betales via skatteseddelen.

Men nå er jeg usikker på hvordan dette egentlig finansieres. For meg virker det faktisk som om det er det offentlige som finansierer dette allikevel, gjennom at Telenor får deltakere gjennom aetat, og fakturerer aetat for disse. Slik jeg oppfattet det etter å ha brukt 3 min på siden i hvertfall.

Lenke til kommentar
Så her får Telenor gratis arbeidskraft, god publisitet, og Snekker'n trekker seg tilbake? Tre ting på en gang?!

5483990[/snapback]

Så du er igang med feiringen,siden en av dine "overmenn" har trukket seg :D

Endret av GKO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...