Ma Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Er det mulig å bruke varchar på ID'en slik at den kan brukes til å fylle ut mer informasjon. F.eks localhost/view.php?PerfID=barry i adresselinjen fyller ut info om denne Barry. Eller må ID da være int? Jeg klarte å få siden ordentlig da jeg hadde PerfID som int auto_increment, men da jeg skiftet til varchar, virket det ikke lenger. Dette var koden jeg brukte da det virket: $id = $_GET['PerfID']; $result = mysql_query("SELECT * FROM performer WHERE PerfID=$id"); $myrow = mysql_fetch_array($result); echo "<h2>".$myrow["PFirstName"]." ".$myrow["PLastName"]; echo "</font></h2></b><p><b>Date of Birth: </b><br>".$myrow["PDOB"]; Hva må jeg gjøre annerledes slik at ID kan være Varchar og at phpkoden kan fylle ut info fra MySql-databasen? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Hvis jeg har tolket det riktig så skal det bare våre å skrive '$id' i stedet for $id i sql-spørringen. Lenke til kommentar
Ma Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Tusen takk for hjelpen!! Det funka! Hadde prøvd å bruke " men det virket visst ikke. Endret 23. januar 2006 av Ma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå