Infums89 Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 hei allesammen... Jeg kjøpte nylig masse nytt til min pc, blant annet nytt skjermkort(Radeon X1600 Pro) Men jeg har et lite problem med det. Det har seg sånn at jeg har sånne "bølger" som ruller nedover skjermen min. Jeg har inst. drivere på cd`en og lasten ned de nyeste på ati sin hjemmeside. Men problemet er der ennå. Hvis det er noen som har peilig på dette og vil hjelpe meg, ville jeg satt VELDIG stor pris på det! Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Hei. Dette kan være flere ting, men det som høres mest sannsynlig ut er: 1. kortet blir for varmt (jeg får samme symptomer når boksen blir varm.) 2. feil frekvens på oppdatering. Lenke til kommentar
Infums89 Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) ok, :S jeg tror ikke at det kan bli for varmt, det har 2 vifter over seg. Men jeg kan jo selvfølgelig ta av sidedøra mi å se om det hjelper. Men hva kan jeg gjøre med det problemet på punkt 2 som du nevnte med frekvens. Takk! Endret 23. januar 2006 av Infums89 Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 hvilken skjerm har du ? Lenke til kommentar
Infums89 Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Medion MD7415TE LCD 15" Lenke til kommentar
Infums89 Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 noen som kunne være så snille og svart? hvis noen har peil! Takk! Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 hei allesammen... Jeg kjøpte nylig masse nytt til min pc, blant annet nytt skjermkort(Radeon X1600 Pro) Men jeg har et lite problem med det. Det har seg sånn at jeg har sånne "bølger" som ruller nedover skjermen min. Jeg har inst. drivere på cd`en og lasten ned de nyeste på ati sin hjemmeside. Men problemet er der ennå. Hvis det er noen som har peilig på dette og vil hjelpe meg, ville jeg satt VELDIG stor pris på det! Takk på forhånd! 5482915[/snapback] Høres ut som du faktisk ikke har installert driveren korrekt, eller at PC´en ikke har gjenkjent kortet ditt. Gå inn der du endrer skjermoppløsning, der skal navnet på grafikkortet ditt være oppført. Eller så har du lastet ned drivere som ikke er støttet av kortet eller OS´et ditt, altså feil driver. Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Jeg var borti et problem jeg ikke har hatt mulighet løse(da jeg er 250 mil unna nå ;P), en pci-e ati x1300pro -> samsung lcd med dvi. Noen ganger er bildet(tom bios skjermbildet) satt sammen som om man tenker seg odd og even lines i interlaced som er blandet litt her og der(evt at man kjører bildet gjennom makulerings maskin, for så sette det sammen igjen, men med feil rekkefølge), andre ganger 'glemmer' windows hvilket kort det er(får ikke plug and play info fra skjermen?!) og man får bare 4 bit. Førstnevnte løser seg ved slå skjermen av og på, siste ved omstart - forslag? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Vet av en som hadde samme problemene. til han var det kondens fra vannkjølinga som var feilen. p.s er det slike striper nedover skjermen noen plasser? Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Viking: er ikke noen form for vannkjøling i den pcen nei og det er ikke nedover skjermen, men horisontale linjer. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Hmm, snodig problem må jeg si Ikke sikkert det er bare skjermkortet som trøbler, men kan være noe problemer med at skjermkortet ikke blir helt venn med skjermen Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Kremt: jo det er litt uvanlig problem, hadde man vært der selv kunne man vel funnet på noe ved hjelp av elimineringsmetoden om ikke annet (annen skjerm, samme gfx og motsatt) Jeg vet dem har en omformer til lysstoffrørsbordlampe (phew! langt ord ;P) som ligger ved ledningen, vet av erfaring slike kan gi støy, så jeg funderte litt på det også.(gfx mottar støyen slik at p&play info forsvinner, og at støyen i seg selv påvirker signalet som gjør at skjermen får feil sync - dermed shuffled interlaced(eyh! det vart en bra og kort beskrivning av et av problemene)) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Magneter (høyttalere) ved siden av skjermen? Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 sobient: nei, ikke noen magneter(forutenom creative sine høytalere - som er skjermet), dessuten har vel ikke magneter innvirkning på lcd? Lenke til kommentar
Rostad Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Prøvd og ta det ut og sette det inn igjen skikkelig? Funker til meg hvis det er sånn. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Kan det være støv i porten mellom skjermkort og hovedkort? Som forhindrer kontakt altså Lenke til kommentar
maggri Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) Hei! Holder på med samme sak!! Bare et MSI X1300 Kort. Det er en feil på kortet ditt......jeg har prøvd å reklamere på mitt.....men fikk det i retur.....de fant ikke feilen etter 20 timer Bencmark..... Det jeg har på min er: horisontale forstyrelser dvs bølger over skjermen. Disse er SVÆRT tydelig ved KALD BOOT men avtar etterhvert som kortet blir varmt...men de forsvinner ikke helt. Det kan tenkes at det er en komponent som endrer karakterisikk ved endring av tempratur og at kortet ditt til syvende og sist vil gå i stykker. Jeg har testet kortet i tre ulike systemer og det var samme problem i alle. Problemet økte ved lavere oppløsninger, Det værste av alt, var at problemet var verst på et MSI hovedkort. KONKLUSJON: Skal du reklamere, må du i klartekst beskrive feilen slik at det ikke er tvil for den som skal teste kortet om hva som er gale. Jeg sendte en dummy til SHG uten at de klarte å finne feilen. Feil hos dem er tydeligvis et kort som ikke klarer Bencmark. Skal selv prøve å få ta video av feilen og sende til shg for å få en avklaring(Det blir fort dyrt hvis de begynner å ta seg betalt......(2x100frakt+200 i testgebyr=400))x2=800Kr som er samme pris som et nytt kort!!). Hvis ikke det går må jo jeg bringe saken inn for forbrukerombudet eller ta kontakt direkte med MSI og oversende video av feilen. Endret 28. februar 2006 av maggri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå