Gå til innhold

Prosjekt "Treskall" - kabinett i tre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hagr: Mønstrene er gravert inn med dremel og "gropen" er fylt med lim fra limpistol som er farget med sølvpenn. Det hele er lakkert med lakk for tre slik at mønsteret ikke skal slites vekk.

Luzifer: Jeg er enig i at det ble litt stort, men du skulle bare visst hvor gode temperaturer jeg har ;) Harddiskene ble alt for varme i det gamle kabinettet, mens i dette er de ikke lunkne engang.

Takker for respons :)

Lenke til kommentar
Har du vurdert å lage i gulvet under diskene? Siden de står på høykant gjør varmen jobben med å flytte luft, så du slipper å tenke på vifter. Da kan du få en del hyggeligere temperatur.

5618620[/snapback]

Lage hva i bunn av kabinettet? Et hull?

I sidedøren står det en 120 mm vifte som blåser på diskene og treffer hk-ramma, mens i toppen rett over disken står det en 80mm som blåser oppover. Regner med at varmen blir transportet godt her.

Men takker for tips, bare skjønte ikke helt hva du mente :)

Lenke til kommentar
Har du vurdert å lage i gulvet under diskene? Siden de står på høykant gjør varmen jobben med å flytte luft, så du slipper å tenke på vifter. Da kan du få en del hyggeligere temperatur.

5618620[/snapback]

Lage hva i bunn av kabinettet? Et hull?

I sidedøren står det en 120 mm vifte som blåser på diskene og treffer hk-ramma, mens i toppen rett over disken står det en 80mm som blåser oppover. Regner med at varmen blir transportet godt her.

Men takker for tips, bare skjønte ikke helt hva du mente :)

5619390[/snapback]

Mente å lage et hull, ja :-) Var ikke helt våken klokka halv sju om morran...

Du har utvilsomt god kjøling, men et hull under diskene kan gi såpass ekstra kjøling at du f.eks. kan kutte ut ei vifte. Kan være verdt å tenke på, men langt fra livsviktig ;)

Lenke til kommentar

Jo sant det. Men da blir litt av symetrien borte. Dessuten blir det et åpent hull i sidedøra :p

Jeg tenkte på å ha en vifte eller to under harddiskene også. Men det var ikke plass. Jeg er bare _litt_ redd for harddiskene mine. De er stappfulle med gode gamle filmer o.l. som jeg har lett lenge etter :)

Mvh meg

Lenke til kommentar

RAID-1 er mirror, altså at akkurat det samme skrives til begge disker, mens RAID-0 er striping, at data skrives vekselsvis på to disker. RAID-0 er egentlig ikke RAID i det hele tatt, fordi det ikke er har feilsikkerhet.

Jeg har heller ikke støtte for RAID-5 på kontrolleren, men har konvertert de fire diskene mine til dynamiske disker og kjører Windows' egen RAID-5 i software. Ytelsen er nok ikke helt den samme som dyrere hardware-løsninger, og den bruker litt mer CPU-tid (spesielt ved skriving), men en vesentlig fordel er at du ikke er avhengig av å bruke akkurat samme hardware-kontroller for å bruke diskene. Du er også litt mer fleksibel med tanke på oppsett av disker.

Lenke til kommentar

Temperaturer:

Cpu ( amd 64 3000+ @ 2200mhz ~ 3200+ )

Idle: 30

Load: 34

System

Idle: 27

Load: 29

Harddiskene er ikke lunkne engang så jeg regner med at de har det godt. :D

Grafikkortet har jeg ikke mulighet for å måle tempen på, men jeg kjenner titt og ofte på vannblokka, og den er meget kald. (Det er god kontakt mellom vannblokk og kjernen, det har jeg sjekket med avtrykk. gir en viss pekepinn ihvertfall) Grafikkortet er et 9800pro flashet til 9800xt. og det holder seg godt det, t.o.m. med litt ekstra klokking.

Er lenge siden jeg har fått gjort noe på kabinettet nå, men jeg har ihvertfall fått koblet til de to siste viftene. (De på toppen) weee :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...