Khalifen Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Stilig! Tid må man bruke Hastverk er lastverk! Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 knall fint kabinett. Du er ihvertfall en dyktig håndverker Synes at den ser bedre ut en cuben til Yeong Yang og Lenke til kommentar
chase Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Begynner å ta form, ser bra ut, gleder meg til neste update bare flere og flere bra modder på dette forumet.. Petter Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Jaja, etter en "liten" stund er jeg tilbake igjen med den store og siste updaten. Som sagt tok jeg ifra hverandre den gamle pc'en, og ettersom fruens pc mistet trådløs internettilkobling fikk jeg ikke gjort noen oppdateringer langs veien. Men her kommer den Det jeg har gjort er å: - Pusset alle sidene og lakkert de - Laget psu-oppheng - Festet vifter - Festet nye håndtak som var mye stiligere enn de dørknottene - Skrudd fast excenterlåser - Festet cd-rom/dvd-brenner - Satt på plass harddisk-ramma - Fått på plass alle vifter med gullfargete viftegriller Rett og slett satt sammen alt Her kommer bildene, kos dere Det gamle kabinettet Et drøss med viftefester fra det gamle kabinettet Tilpasning og oppmåling til pumpe, radiator, hdd-ramme og cd-rom/dvd-brenner-stolpene Tilpasning og boring av hull til hengslene Ramma til vanntanken Supply fra Microplex og Vendur (+ noen gamle vifter) PSu'en satt som en drøm Hovedkortskuff i ramma Sett forfra Radiatoren må tilpasses så det ikke blir noe slinger i valsen Hengslene er på og testes Hjul festes og testes Kabinettet har bakkeklaring! Pumpa får støydempende føtter. (som egentlig er gummiknotter man fester på dørhåndtak for å unngå merker på vegg etc ) Men pumpa bråker merkbart mindre enn uten... Litt pussing må til så kjøleblokkene gjør sin jobb skikkelig. Greit resultat med 400grit Småting skal på plass Vannkjøling surrer og går mens etterfylling skjer "Kassa" på plass Håper på å få en bedre plassløsning til kabinettet. Det ble meget stort, og jeg kunne tenkt med litt beinplass under pc-bordet... Det jeg har å gjøre nå er å lage knapper i plexi (gidder ikke bruke de jeg kjøpte) samt en festebrakett til leds og knappene som kan festes bak fronten. Dvd-romen og dvd-brenneren skal muligens få et deksel i tre senere. Er ikke sikker på om jeg vil det. Me får sjå... Alle ledningene er ihvertfall lodda på plass, med ganske bra lodderesultat tross at dette var min første gang Så dette ga mersmak. Totalt har jeg ca. brukt 120 arbeidstimer på dette prosjektet. Men jeg mener de timene er vel verdt for å få dette kabinettet. Håper dere likte prosjektet mitt, og (helt sikkert) på gjensnakk Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Nydelig, men jeg ser noen småfeil her og der, ellers kongebra! har du tenkt til å stealthe spillerne? Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 småfeilene er vel knappene? De skal byttes ut med noen jeg kommer til å lage i plexi. Dvd-romene skal etterhvert stealthes, men det blir senere... Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Veldig bra greier! Jeg må virkelig si jeg ble mektig imponert over din kreativitet mtp graveringen. Jeg studerer enda litt på hvordan du kom på dette og om det er lov og kopiere idèen? Veldig fint resultat! Er dette ditt første trekabinett? Håper du bygger videre på dette kabinettet, der har sine bedringspotensialer. Lenke til kommentar
mekkern Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 DETTE!! er sjuke greier du har nok lykkes her ja..flott måte med kablene..blir fort mer ryddig når man hjemmer dem i et egent rom Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Dæsken den greien ble schhvvvæær! Men dog ganske pen og Vurderer faktisk å sette i gang å bygge meg et egent trekabinett. Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Stort kabinett betyr god plass Hehe, men jeg skal innrømme at beina mine har litt plassproblemer under pc-bordet, så jeg vurderer å flytte kassa et annet sted. Ja, dette er mitt første trekabinett, og du som spurte kan gjerne kopiere så mye du vil Takker for god respons, kom gjerne med forbedringer hvis noe ligger og lurer. Mvh Meg Lenke til kommentar
czr Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Stort kabinett betyr god plass Hehe, men jeg skal innrømme at beina mine har litt plassproblemer under pc-bordet, så jeg vurderer å flytte kassa et annet sted. 5576277[/snapback] Skaff deg heller et større skrivebord. Kassa er meget fin. Mulig jeg hiver meg på og prøver noe lignende Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Takk for det. Er bare hyggelig om dette blir en liten inspirasjonskilde for andre. Ikke vær redd for å "herme" eller noe sånt. Et sted må alle få det fra, inklusive meg. Får se om jeg kan avse litt tid i dag til å begynne på knappene. Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hei. Et meget bra og fullført arbeid, likte denne veldi godt Men som du sa, det er kanskje i det største laget men trøst deg med at du har god plass i det, bra for maximalt kjøling Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Så pent ut det der, kan det blir mye penere med deksler i tre på dvd-brenneren osv. Men du skulle vel beise kabinettet eller hva? men det ser ikke så aller værst ut nå Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Alt som er i tre er lakkert med transparent lakk Cd/dvd-romer skal sannsynligvis få deksler i tre, men jeg tar en liten moddepause nå. Har jobb i tillegg og en frue som trenger litt tid hun og. Men mer modding blir det helt sikkert, jeg liker å gjøre noe Mvh meg Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Begynner virkelig å bli form på det nå.. Stå på.. Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Hehe, det er bare småting som gjenstår, så man kan si at det er nesten ferdig. Takk for ros Sånt varmer! Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg har fått gjort litt i helga, men det går på lavgir. Knapp til av/på er laget og "kapsel" til leds. Bakplaten holder jeg på med, altså den platen som skal holde knappene og ledsene. Men jeg må bestille nye leds fordi jeg klarte å ødelegge den ene jeg kjøpte og den andre finner jeg ikke Når lønna kommer skal jeg nok få igang noe. Her er knappene: Beklager dårlig fokus på kamera Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Så bra ut de der da Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Hehe takker. Nå ser dere ikke så mye men Jaja, skal sette i gang så snart jeg får tak i litt småelektrisk. Så får dere sikkert se litt bedre bilder da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå