Gå til innhold

Prosjekt "Treskall" - kabinett i tre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker King of kong :)

 

Killa: Som du ser på bildene står det to kryssfinèrklosser ut av den ene plata. Den aluminiumsplata som er løs skal også skrus på de kryssfinèrplatene... Skal få gjort det med en gang jeg kommer hjem fra jobb i dag, så får du se hva jeg mener :p

 

Mvh meg

Lenke til kommentar

Update :)

 

Nå er jeg ferdig med hdd-ramma. Litt stress, men jeg fikk det jo til... til slutt.

Og slik ser den ut:

 

DSCF0744.JPG

 

Og slik sett fra den ene enden:

 

DSCF0745.JPG

 

Er plass til totalt 12 harddisker :D

Så jeg skal ikke klage på det.

 

Men nå har jeg støtt på et problem; hvordan feste cd-rom/dvd-brenner?

 

Skal jeg lage en brønn til de og, slik jeg gjorde med harddiskene selv om det tar litt tid?

 

Kom gjeeerne med tips!

 

Mvh meg ;)

Lenke til kommentar

Takker Spyro (btw, fruen elsker spyro-spillene :p )

 

De er brønnen jeg sliter med, men jeg fant ut at jeg bruker to lekter; 2tom x 1tom tror jeg de er, til å feste cd-rom/dvd-brenner.

 

Disse lektene skrur jeg fast til bunn og topp med skuer og muttere, slik at jeg kan ta de løs hvis jeg skal bytte ut cd-rom'en f.eks :)

 

Tror problemet er løst... :D

 

Har noen fler bilder av hdd-ramma:

 

In action

 

DSCF0746.JPG

 

Her ser dere at det er et lite glipp mellom harddiskene, for å sikre litt luftflyt her:

 

DSCF0747.JPG

 

Håper det ser lovende ut, for jeg tror det er dette som har tatt lengst tid til nå...

Lenke til kommentar

Spyro: Var de spillene jeg mente :p

 

Men nok en liten update... Kan evt. kalle det for en refresh :whistle:

 

Så langt er jeg nå kommet:

 

DSCF0749.JPG

 

DSCF0750.JPG

 

Med hdd-ramma:

 

DSCF0751.JPG

 

Nå skjønner dere sikkert hvor hk skal sitte ;)

 

DSCF0752.JPG

 

Et bilde med de lektene jeg snakket om, de som skal festes til kabinettet og til cd-rom/dvd-rom/vanntank:

 

DSCF0753.JPG

 

Med den andre sidedøren på:

 

DSCF0754.JPG

 

Alt klappet sammen:

 

DSCF0755.JPG

 

Jeg er ihvertfall fornøyd med prosess kontra tid jeg har brukt på dette.

 

Kom gjerne med tilbakemeldinger :D

Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut dette! Likte spesilet den teknikken du brukte med graveringene mht sølvpennen! Ang. det at du synes det var lite interesse her skal du ikke ta det så tungt, er faktisk bra interessenivå her til å ha kommet ditt du er i prosjektet :) Du arbeider raskt og pent, det er positivt. Mulig det har stått her, men siden det er lørdag og jeg har fri tar jeg meg den friheten og spørre om hvilken farge du skal ha på lakk og lys hvis du skal ha uten å "ni lese" loggen først :)

Lenke til kommentar

Haha, arbeidsledig nei :p

Er siviltjener for tiden og jobber fra 9.15 til 16.45 hver dag, men noe må man jo bruke ettermiddagene til ;)

 

Takker så mye for ros, er så deilig å høre at andre synes det er fint når jeg har slitt _litt_... Jeg har gjort mye på kort tid, men nå driver jeg å bygger i leiligheten som ikke er så populært hos fruen. Derfor prøver jeg å gjøre det så effektivt som mulig, og tenker ut hvordan jeg skal gjøre det på jobb :innocent:

 

Skal se om jeg ikke får gjort noe i morgen, det som gjenstår er:

 

- Feste 5.25" rammen og tilpasse den

- Få bestillingen av viftegriller og vifter fra bl.a. vendur.no og microplex.no

- Kutte ut alle viftehull, de til vifter og de til radiatoren

- Få ferdig den siste sidedøren, toppen, bunnen.

- Sette på hengslene til sidedørene

- Sette på hjul

- Lage spor til hovedkortskuff

- Kutte ut hull til PSU

- Lakkere i matt/transparent lakk

- Og til slutt gjenstår jo av/på-bryteren og leds samt feste cd-rom/dvd/vanntank og vannpumpa i bunn (denne skal jeg prøve å feste med noe støydempende ettersom 1280 eheim bråker litt)

 

Takker igjen for god respons :D

 

Mvh meg

Lenke til kommentar

Vågebu: Limen er oppvarmet myk plastikk. Det er først gravert inn i treet, slik at det blir en grop der. Så er gropen/graveringen fylt med lim fra limpistol. Man kan egentlig ikke kalle det for lim. Uansett så stivner limen til ganske raskt og forblir hard. Jeg tror nok det skal holde. Jeg har ihvertfall prøvd å røske det av, uten hell ;)

 

Takker for fine tilbakemeldinger, kom gjerne med flere tips (flere hoder tenker bedre enn et)

 

Får se om jeg får gjort noe i morgen. Hadde besøk i dag, så jeg måtte rydde hele stua. Tar litt tid å "rote" til igjen :p

Dessuten skal jeg på kino med nevøen min i morgen. Men tipper det blir litt tid på kveldingen. Er alltid tid til litt modding, er det ikke? :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...