Gå til innhold

Ny telefon, ringing/sms/kamera (tydelig skjerm)

Anbefalte innlegg

Mamma ba meg om hjelp til en ny telefon (hun er lei av sin 3310), men jeg får ikke helt bestemt meg for hvilken jeg bør anbefale.

Funksjoner:

-Kalender: Ikke viktig

-MMS: Ja

-GPRS: Ikke viktig

-EDGE: Ikke viktig

-JAVA: Ikke viktig

-Email klient: Ikke viktig

Form:

-Utforming er ikke avgjørende, men hun synes selv at skyvetelefon høres bra ut.

-Vekt: Helst ikke en murstein, men dette er ikke så viktig.

-Antenne: Ikke så nøye.

-"Støt/sprut/støv-sikker": Ikke viktig.

-Utseende: Hun vil ha en telefon hun synes er pen. Det er jo litt vanskelig å gjette seg til hva, men hun syns bl.a. at 6230i er stygg, og 3230 og 6680 er pene. Jeg husker ikke hva hun syns om alle telefonene jeg viste henne...Følg de andre anvisningene, og så ser vi hvordan de ser ut etterpå.

Skjerm:

Hun vil ha en skjerm der hun ikke har problemer med å lese/skrive meldinger. Hun ser ikke dårlig (syn reduseres jo med alderen, men hun ser vel slik ca. som andre 50-åringer gjør...). Antall farger er ikke så veldig viktig tror jeg, størrelse/tydlighet er viktigere.

Pris:

Dette er ikke så veldig nøye, hun legger gjerne litt penger i en god telefon. Men vi kan jo si slik ca. 3000 til å starte med, har du et godt forslag som går over, kom med det.

Diverse:-Merke: Ikke viktig, men hun er vant til Nokias menysystem (som en liten pekepinn)

-Kamera: Ja. Hun trenger ikke noe superkamera, men hun vil ha muligheten.

-Videokamera: Ikke viktig

-Symbian: Ikke viktig

-Infrarød port: Ikke viktig

-Blåtann (Bluetooth): Ja (kjekt å ha-prinsippet)

-Internminne: Ikke viktig (men den bør arbeide raskt)

-Minnekort?: Gjerne, men ikke avgjørende

-MP3: Gjerne, men ikke avgjørende

-Radio: Ikke viktig

-UMTS: Ikke viktig

-Triband: Ikke viktig

-Wlan: Ikke viktig

-Mulighet for GPS: Ikke viktig

-Batterilevetid: Viktig

-Bruksområde nå: En Nokia 3310 kan jo ikke brukes til så mye mer enn SMS og ringing, og grunnen til at hun vil bytte er pga batterilevetiden er for dårlig. Jeg hadde den først, så solgte jeg den til henne. Totalt har det vel blitt kjøpt 3 eller 4 nye batterier til den. Hun vil ha muligheten til å ta bilder, men noe superkamera er ikke nødvendig. Det har hun fra før. Stikkord er altså SMS/MMS, ringing, kamera, god skjerm, design, og gjerne bluetooth (dette fungerer jo mye bedre enn IR...) eller evt. mulighet for kabel til PC (dette er vel noe man finner på de dyrere mer avanserte modellene?).

Jeg må spørre, fordi med så få minimumskrav får man ganske mange treff i prisguiden. Man får heller ikke mulighet til å se skjermen, men her kan i alle fall de som har den uttale seg om det (alle skriver jo ikke erfaringer i prisguiden...). Håper jeg fikk med nok info, og at noen kan være behjelpelige. Takk for all hjelp :).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...