Tøff i pyjamas Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Hei. Har en Harman/Kardon stereo-forsterker, med System Audio høytalere, og sub-woofer. Kan noen svare meg på følgende: Er det mulig å koble på en sourround forsterker på de samme høytalerne for å holde konefakturen høy? eller må man ha en switch/bryter for å bytte kilde-forsterker. Noen vil vel anbefale meg og kaste stereo-forsterkeren, men kvalitet og styrke ligger mye høyere på en ren forsterker synes jeg. Noen svar? Are Lenke til kommentar
lobster Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Du bør ikke koble to forsterkere på samme høyttaler. Det du gjør da er å sende mye effekt inn til den andre forsterkeren og sprenge effekttrinnet. Har du derimot høytallere med separat diskant og bass-tilkobling så kan du fint gjøre dette (men husk å ta av brokoblingen på høytaleren først) Kjøp deg heller ett sett med høytalere til som kun er for musikk. (så beholder du surround settet til film og moro) Det er høy konefaktor :) Endret 23. januar 2006 av lobster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå