olechr89 Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Dette er skjermen min: Samsung Syncmaster 997MB CRT http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306362&cks=SER Jeg kjører 100hz i windows og 120hz i cs hele tiden. Jeg lurer på om dette sliter/skader på skjermen og at den får mindre levetid? Noen som har peiling på om jeg burde kjøre 85hz i windows i stedet for 100hz? Begrunn svaret deres Endret 22. januar 2006 av bolli Lenke til kommentar
Boye Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) 2 erfaringer - en 19" CRT shadowmask av typen HPM900 som jeg brukte 3D briller på, og derfor 120Hz 800x600. Skjermen begynte etter et år å pipe. Dette gjør den framdeles, dog tilfeldig. Det forsvinner alltid, men aldri helt Erfaring #2 - 21", piping inni selve skjermen som oppstod ved for høy Hz på for høy oppløsning samtidig som tekst blir mer ufokusert. 100Hz, null problem. Sjekk manualen for skjermen, det er ikke verre enn det. Ikke for å sette en grense for hva som går, men etter det jeg har erfart - så lenge skjermen ikke piper eller blir mer uskarp (og dermed SLITER med å holde bildet fokusert), så burde alt være greit! Folk flest gir kanskje bengen, men mister du fokus eller skjermen piper - da tar man hintet Endret 22. januar 2006 av Boye Lenke til kommentar
substeve Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Nei, ikke hvis du holder deg innenfor skjermens spesifikasjoner. Har ihvertfall aldri hørt om noe sånt. Går du utover spesifikasjonene så er svaret ja. Dessuten, de fleste CRT-skjermer yter ikke maks billedmessig på høyeste frekvens for en oppløsning og bør derfor kjøres på nest høyeste. Du sier ikke hva du kjører på, men jeg tror den du har yter maks 76 hz på 1600x1200. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå