Lars-H Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Har en PC i huset ("familie-PC"), og den mangler antivirus. Den kjører WinXP Pro SP2 med Firewall fra windows. Ikke noe annen form for sikkerhet (har AdAwareSE men..), og trenger et gratis antivirusprogram som bruker lite resurser.. Pc'n har: Intel Pentium3 - 500 mhz og 128 mb RAM (vet egentlig ikke noe mer "viktig") Dem brukes til kontorarbeid, surfing og msn osv.. Ikke noe stor form for nedlastning e.l. Hvilke vil dere anbefale? Lars. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Det skal finnes noe gratis antivirus fra Avast. Men du må ha bedre brannmur. Brannmuren i windows er ikke sikker. Legg inn for eksempel ZoneAlarm eller Sygate Personal Firewall. Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Takk for tipset. Bruker Avast lite resurser? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Takk for tipset. Bruker Avast lite resurser? 5482508[/snapback] Jeg tror Avast skal bruke ganske lite ressurser. Jeg har ikke prøvd det selv, men jeg har hørt mye bra om det. Jeg er ganske sikker på at Avast bruker mindre ressurser enn Norton(som bruker ekstremt mye). Lenke til kommentar
gammelpc Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Har prøvd AVG på en PC med 200Mhz. Fungerte fint. Har selv Norton på en PC med 800 Mhz prosessor, men den er ikke gratis. Lenke til kommentar
b21a Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 AVG! Går så det suser på den gamle 400Mhz pc'en min med 198 MB ram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå