Gå til innhold

Valg av brukerprofiler i Microsoft Outlook


Dan Hansen

Anbefalte innlegg

I de tidligere versjonene av Microsoft Outlook (95/97) kunne man ved oppstart velge hvilken brukerprofil man ønsket å benytte. Dette fungerte på den måten at det kom opp en dialogboks hvor man valgte profil og så startet Outlook opp med denne profilens postfiler, signaturer osv ... I de senere utgavene (2000/2002/XP) er ikke dette mulig. Ved oppstart av Outlook kommer profilen til den brukeren man er logget på som (default i W2K/XP) og all epost blir lagt i samme fil. Riktignok kan man velge hvilken signatur man presenterer seg med utad men det er tungvint og lite smidig.

 

Finnes det noen måte å omgå dette på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet oppstår når èn bruker har flere forskjellige epostadresser tilknyttet forskjellige firmaer. For å slippe å skulle logge inn og ut hadde det vært praktisk å bare hente den epostprofilen man trenger. Venter ellers på svar fra Microsoft i denne sammenhengen - så vi får se om jeg kanskje må gå tilbake til Outlook97 igjen :razz:

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg slet også med dette, men løsningen er:

Gå inn i "verktøy"-> "Alternativer". Bla litt og du vil finne denne knappen: "Konfigurere outlook på nytt" eller noe liknende. Velg da og gjøre det, velg da "Firma eller arbeidsgruppe". Start outlook på nytt. Ikke legg inn noe i profilen som kommer opp! Lukk outlook og gå inn i kontrollpanel -> Epost.

Velg da å slette profilen, for så å legge til nye.

Viola!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...