Gå til innhold

Ny harddisk........hvilken skal jeg kjøpe???

Zeer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Kjøp 160gb maxtor

ata 133...

Kanskje den billigste per GB, men også utrolig treg. Dessuten er det ekstremt mye lagringskapasitet. Trenger du så mye er en brenner like god investering.

Kjøp en Western Digital Caviar 80 GB. På tilbud hos databutikken.com.no 1678 eller noe i nærheten

Lenke til kommentar

Fujitsu har lagt ned produksjonen av harddisker, pga. for dårlig inntjening. IBM siden harddisker var vel en dårlig serie av de første 40GB diskene, mens resten skal ikke ha noe større feil prosent enn resten.

Jeg selv skal ha 3 60GB i raid, og tenkte da på ATA133, men ser ingen andre enn Matrox disker med dette. Noen som har erfaring fra Matrox? Og når kommer WD, Seagate og IBM med sine ATA133?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-06 18:27, sosohal skrev:

Selv har jeg aldri sett noe negativt skrevet om IBM-disken (utenom her på forumet) Disken vant for eksempel en test i PCPro...

Da kan du ikke ha fulgt godt på diverse hardware sider i den siste tiden. "Nylig" ble IBM saksøkt for 75 GXP serien sin. I dag leverte jeg tilbake min 75GXP til PCMAX, samtidig spurte jeg hvor høy prosent retur denne serien hadde. Fyren sa at nesten alle diskene som de hadde solgt, kom tilbake som defekte.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-04 09:51, Zeer skrev:

Vurderte IBM 60GXP, men er blitt litt usikker med alt det negative som har blitt skrevet om den. Kan noen der ute gi meg et tips

På forhånd takk :smile:

Jeg har en 80 GB og en 40 GB Maxtor D740X, som jeg er fornøyd med. Etter mine erfaring med 4 IBM disker, er jeg kanskje fornøyd med hva som helst. :smile: Maxtor diskene er like raskt som IBM's 60GXP-serien, er mer støysvak, og forhåpenligvis mindre problemer med (det skal vel ikke så mye til :smile:.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke Seagate Barracuda IV? Seagate er vel et av de mest pålitelige merker, og den er SINNSYKT stillegående til å være 7200 rpm. Storkoser meg med min i mitt "nesten lydløse" vannkjølte system :smile: Etter at jeg festa den med skumgummi og strikker hører jeg den ikke, og jeg har ingen vifter i PC'en, bortsett fra PSU, og den går på 5 volt... Så hvis stillhet betyr noe for deg vil jeg anbefale den :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-07 19:31, Caveman skrev:

jeg har bare hørt positivt om ibm 60gxp...og jeg følger veldig godt med på hardware sider.

ibm 75gxp derimot, det er problemene ligger.

Jeg kjøpte i september 2 stk'er 40GB 60GXP, 1 måned siden sa den ene harddisken tatt for seg. Den andre solgte jeg, og skaffet meg Maxtor istenden. Aldri mer IBM, uansett hvor raske disker de lager.

Lenke til kommentar

Quote:

Søk litt rundt på storagereview, sjekk ut litt på anandtech, se litt på news og du ser at 60GXPene faller som fluer de også.

jeg personlig bruker ibm, og er veldig godt fornøyd. jeg tror ikke jeg skal uttrykke hva jeg mener om WD derimot...og jeg vet at det er mange der ute som mener det samme som meg om WD...

Lenke til kommentar

Har en seagate baracuda IV 60 GB sen ett tag och jag kan inte hålla med om att den är lydlös. När den inte läser stämmer det att den är tyst men vid läsning så hör man tydligt ett "knirkande" (knackande) lyd från den. Har monterat den i ljuddämpningsrammar och alla viftor i kabinettet går på 5 volt eller är varvtalsregulerade=mycket tyst system. Innan hade jag en IBM 60 gxp som jag tyckte var relativt tyst. Jag trodde vid köpet av seagaten att jag nu skulle få det ännu tystare men så är det inte! I ett "vanligt" system där vifterna bråker mera så hade jag säkert inte hört denna harddisken men i och med att "alla" säger att den skall vara extremt tyst så hade jag väl för höga förhoppningar.

Jag skulle gärna höra av er andra som äger denna harddisken om ni upplever det likadant! Kanske skall den inte låta så mycket och min är defekt...?

Intressant är också AAM-funktionen. Om jag på min IBM ställde in den på den tystaste inställningen så var den verkligen HELT TYST. Inget läsljud! På Seagaten så hör jag nästan ingen skillnad mellan den tystaste inställningen och "max performance" inställningen. Det låter när den läser i vilket fall.

Glad för kommentarer!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-07 19:31, Caveman skrev:

jeg har bare hørt positivt om ibm 60gxp...og jeg følger veldig godt med på hardware sider.

ibm 75gxp derimot, det er problemene ligger.

Jeg skal si deg en ting.. IBM hardiscer suger gass!!

WD rulez, og maxtor oxo :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...