Gå til innhold

Anbefalinger av en slate Tablet PC

DJViking

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter en slate Tablet PC som har en bredskjerm. Jeg tenkte at en Tablet PC måtte være genialt å bruke ved lesing av e-bøker og litt lett nettsurfing og kanskje se film fra DVD....

Noen som kan gi meg en anbefaling på en Tablet PC som passer for disse formålene?

Hardware.no skulle ha laget en anbefaling for Tablet PCer (Jeg kan i alle fall ikke finne en slik)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En slate får man ikke i Wide Screen ennå hvis det var det du tenkte på. Slates er det desverre veldig få av i Norge, tror eneste modellen er den som går ut av produksjon nå fra HP, nemlig HP TC1100 . Søker du på TC1100 i fritekst på prisguiden finner du en del vil jeg regne med. (Kom på at man kan få tak i en fra Fujitsu Siemens også)

Tablet PCer er desverre så lite kjent her i landet, og det er også så utrolig mange fordommer mot det som er feil idag, at lite blir skrevet om dem. Dette er ganske synd, for jeg tror mange ville likt de ekstra mulighetene du får ved dem. Men, anbefalinger.

Nå skrev du litt lite av hva du kunne tenkt å bruke den til, hvis du gir litt mer informasjon så kan jeg gi bedre anbefalinger. Du har Tablets i mange former, så jeg vil gi deg litt info på hva slags typer som er der ute, så kan du si hva som passer best så kan jeg se om jeg finner en modell som passer bra.

Slates, dette er altså Tablets som IKKE har et tastatur fast tilkoblet. Dette kan være både greit og ikke så greit, det kommer helt ann på den som skal bruke den. De er vanligvis mellom 8-12" i størrelse, og lette. Alle har mulighet til å få et tastatur koblet til så den vil ligne på en vanlig bærbar (altså ikke bare via en USB kabel).

Convertibles, dette er det man kaller de som ser ut som en helt vanlig bærbar, men som kan enten snu skjermen 180 grader eller andre mekanismer som gjør at skjermen ligger oppå tastaturet så du også har en "slate-mode". Disse finnes i alle forskjellige størrelser, fra 9"-14". Her har man kraftsaker, og de lette med lang batteritid. Her har man så langt jeg vet, bare èn modell med widescreen, og jeg er ikke sikker på om den selges i Norge.

Jeg kan komme mer inn på modeller når jeg vet mer om hva du kunne tenkt å bruke den til, og om vekt/ytelse/batteritid preferanser. Bare nettlesing og DVDer kan man gjøre greit med vanlige bærbare også. Når man først prøver å bruke INK, da er de fleste konvertert til Tablet folk ;-)

Mvh.

-Heiper-

Endret av Heiper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...