Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc`n "fryser" når jeg spiller

Anbefalte innlegg

Problemet mitt er at Pc`n min plutselig fryser når jeg f.eks spiller farcry eller fear. (etter ca 2 min) Jeg prøvde å skifte minne, men det samme problemet oppsto. Jeg har ikke virus/spyware pga jeg nettopp har formatert og lagt inn windows xp sp2. BIOS og alle drivere er oppdaterte. Dette er maskinen min:

ASUS A8N SLI premium

x2 3800 a64 s939

ocz dual channel 2048 (x2 1024) cl3

7800 gt (club3d)

ocz 520w power (1000,-)

S-ATA 250 maxtor

benq dvd-brenner dual

Temp. på alle komponenter er lave og stabile. Før jeg la inn windows på nytt, restarta pc`n seg hvor og når som helst. Etter installasjon nr 4 eller 5, er maskina grei når jeg er i windows/explorer (gjør enklere ting), men fryser når jeg har spilt noen minutter, f.eks farcry. Med det samme spillet låser seg, kommer det en rar lyd i headsettet. For ca 3 min siden satt jeg og spilte farcry, og da blinka skjermen en gang, og plutselig var jeg i windows(spillet klikka). Hva kan dette være? takk på forhånd. (Har lest mange poster om lignende saker, men har ikke funnet noe svar)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lastet ned og installerte de nye driverne fra Nvidia til ingen nytte. Ellers så prøvde jeg å se på feilrapporteringen i windows, men forstår lite av det. Når det blir spilt av en lyd i windows eller i diverse spill, kommer det en rar, kvass og kort "kvittrelyd"(støy), etter at lyden er ferdigavspilt. Har de aller nyeste drivere til chipsettet. Har prøvd alt av drivere og installert windows mange ganger, men den samme feilen er der fortsatt. Andre forslag?

post-65284-1138038864_thumb.jpg

post-65284-1138038879_thumb.jpg

post-65284-1138038889_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...