SAAN Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 skal kjøpe et hovedkort (socket 754), men når jeg er inne på nettbutikker pcutstyr.no og mpx.no, står alle hovedkort nevnt kun med SATA. Finnes det ikke lenger IDE kontakter på hovedkortene, eller er dette standard slik at det ikke nevnes? Har to harddisker som er IDE, og derfor vil jeg ha et hovedkort som støtter disse. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 De aller fleste hovedkort har fremdeles IDE, andre navn som brukes er P-ATA og Ultra DMA. Hvilket hovedkort er det snakk om? Lenke til kommentar
SAAN Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Ser etter et MSI hovedkort fra pcutstyr.no Har du noen å anbefale? Bra kortet både støtter IDE og SATA, slik at jeg kan kjøpe en SATA-harddisk i fremtiden.... Hvordan finner jeg ut hvilken RAM (512mb) som kan brukes sammen med kortet? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Det er vel PC3200 DDR som er mest aktuelt for deg ! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Hvis du ser på brikkesettene i denne guiden ser du at samtlige nye brikkesett støtter minst én IDE-kanal (altså minst to IDE-enheter). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå