KjellV Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Hei! Har en onkel som skal oppgradere innmaten på datamaskiinen sin litt nå, og jeg lurer da på hva som er best egnet til videoredigering. Bør han kjøpe en AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz eller en url=http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308955&cks=PRL] AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz [/url]? Det er hovedsaklig Pinnacle Studio 9/10 som kommer til å bli brukt. Og en ting til: Før var det slik atdet kunne hende man måtte oppdatere BIOS før man fikk til å boote med en dual core, regner med denne tiden er over? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Vet ikke om akkurat det programmet har støtte for dualcore, men vil anbefale å kjøpe det uansett. Så kan han vertfall kjøre flere programmer samtidig uten at det går senere med videoen. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 For at dual core skal benyttes, må hvert enkelt program støtte det. Hvis ikke, vil den oppføre seg som en single core-prosessor. Det er ikke slik at programmene blir fordelt mellom de to kjernene slik at det du kan kjøre flere program samtidig, siden fordelingen skjer i hvert enkelt program. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Vet hvorddan det fungerer med tråder og kjerner Kommer nok til å gå for dual core, ville bare høre folks synspunkter før jeg (han) gjør noe endelig Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Eg tror helt sikkert at en dualcore er det beste valget. Alt eg har sett av videokoding har kjørt for fullt på begge kjerner. Når du spør om det trengs biosoppdatering, så regner eg med at dere skal kjøpe hovedkort også? Om dere kjøper nytt hovedkort så ville det være veldig merkelig om det ikkje støttet dualcore fra eska. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Jepp, nytt hovedkort. Har har et sokkel 462-system nå, så ville vært litt problematisk og fått oppdatert BIOS hvis man ikke fikk boote med dual core. Lite sokkel 939 single core ute og går her. Var problemer med dette før, men regner med det er fikset nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå