Gå til innhold

Kunne dere sett litt på dette

Anbefalte innlegg

Hei.

Min kjære bærbarPC begynner å bli en smule sliten, og duger ikke til stort annet enn helt enkle programmer og surfing. Derfor hadde jeg tenkt å blåse støvet av min gamle stasjonærPC, og oppgradere den litt uten at det skal koste all verden. Etter å ha lest litt fram og tilbake i div. tester og tråder har jeg komet fram til følgende:

EPoX EP-9NPA+ Ultra

AMD Athlon 64 X2 3800+

Connect3D Radeon X800GTO-kortet

RAM

Skal brukes som arbeidsstasjon, samt litt spilling. Jeg er ikke ute etter mest mulig fps og størst mulig oppløsning. Så lenge ting flyter greit er jeg fornøyd.

Det jeg lurer på er om noen av dere forståsegpåere kan si meg om dette er en ok kombinasjon? Fint om dere også kan anbefale en ram av god kvalitet. Kommer det ev. noe nytt i nærmeste fremtid som er verdt å vente på? Tenker da på standarder ol.

På forhånd, takk for hjelpen!

Mvh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Min kjære bærbarPC begynner å bli en smule sliten, og duger ikke til stort annet enn helt enkle programmer og surfing. Derfor hadde jeg tenkt å blåse støvet av min gamle stasjonærPC, og oppgradere den litt uten at det skal koste all verden. Etter å ha lest litt fram og tilbake i div. tester og tråder har jeg komet fram til følgende:

EPoX EP-9NPA+ Ultra

AMD Athlon 64 X2 3800+

Connect3D Radeon X800GTO-kortet

RAM

Skal brukes som arbeidsstasjon, samt litt spilling. Jeg er ikke ute etter mest mulig fps og størst mulig oppløsning. Så lenge ting flyter greit er jeg fornøyd.

Det jeg lurer på er om noen av dere forståsegpåere kan si meg om dette er en ok kombinasjon? Fint om dere også kan anbefale en ram av god kvalitet. Kommer det ev. noe nytt i nærmeste fremtid som er verdt å vente på? Tenker da på standarder ol.

På forhånd, takk for hjelpen!

Det er en god kompinasjon, men ville nok ha tenkt meg litt om ved kjøp av x800GT/GTO. Ville heller gått for 6800 vanlig/XT/GS eller 6600GT. Dette pga de har shader 3.0 og hdr. Noe som er en flott effekt og er på full vei inn allerde i dag. Finnes flere spill/tester du ikke kan kjøre i dag pga ingen shader 3.0/HDR. Hdr er også en flott lyseffekt og anbefales å ta en titt på! :thumbup:

Men ellers et godt oppsett. Litt mer i skjermkort så er det perfekt skal du se. ;)

6600GT/6800XT koster mindre eller like mye ca, så ville nok gått for det. Eventuelt et 6800GS som er et godt stykke bedre til ca 1900/2000kr.

Mvh.

5481443[/snapback]

Lenke til kommentar

Jeg har foreløpig ikke valgt noe ram. Har type ram egentlig noe betydning? Etter å ha lest testen av cpu på hw.no er det fristende å prøve å klokke denne en smule, så det er greit om ramen greier dette, andre krav har jeg ikke. Kom med forslag.

Lenke til kommentar
Jeg har foreløpig ikke valgt noe ram. Har type ram egentlig noe betydning? Etter å ha lest testen av cpu på hw.no er det fristende å prøve å klokke denne en smule, så det er greit om ramen greier dette, andre krav har jeg ikke. Kom med forslag.

5481958[/snapback]

Hvis du skal klokke har ram STOR betydning ja,hvis du ikke skal klokke betyr det ingenting i praksis. Dyre rambrikker med lave timings scorer litt høyere i benchmarks,men i virkeligheten vil du ikke merke noe.

Hvis du skal klokke,så ta en titt på disse.

Hvis du ikke skal klokke,så holder det fint med disse.

Edit:Litt morsom den quoten til andrull ja. Stusset litt på den jeg også. Kanskje han var litt fyllesyk. :!:

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-womn7uXY

Jeg har nettopp kjøpt samme prosessor og hovedkort, samt 2GB OCZ ram og asus 6600 gt silencer. Meget god kombinasjon som fungerer godt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...